Трудове навчання

Наблизити процес трудового навчання до життєвих потреб учня

трудове06 вересня відбувся інструктивно-методичний семінар щодо організації освітнього процесу та викладання трудового навчання(технологій) та креслення у 2021/2022 н.р.
У роботі семінару брали участь 93 вчителі закладів загальної середньої освіти та міжшкільних навчально-виробничих комбінатів області. Головною метою було зорієнтувати вчителя на формування в учнів ключових і предметних компетентностей, які покликані наблизити процес трудового навчання до життєвих потреб учня, його інтересів та природних здібностей, а також на досягнення вчителем очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів на кінець навчального року.
Присутніх ознайомлено з модельними навчальними програмами для 5-6 класів Нової української школи, затвердженими наказом МОН від 12.07.2021 № 795, які ввійдуть у дію у 2022/2023 навчальному році.
Учитель самостійно обирає Модельну навчальну програму та створює власну навчальну програму для учнів 5 класу, або 5-6 класів. Організовуючи освітню діяльність учитель визначає кількість годин та послідовність засвоєння навчального матеріалу, що має відповідати очікуваним результатам та природним/індивідуальним здібностям учнів.
 

Підвищили кваліфікацію вчителі трудового навчання (технологій) та креслення

trud 8

Минулого тижня завершили роботу курси підвищення кваліфікації вчителів трудового навчання (технологій) та креслення. У рамках курсів проведено низку майстер-класів, на яких застосовувались різні технології виконання об’єктів проектно-технологічної діяльності (виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів), виготовлення ляльки-мотанки, обробки тонколистового металу, ниткографії та ін.).

Підвищення професійно-фахової компетентності учителя трудового навчання

20160916 121620

Днями на базі Міжгірської ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Августина Волошина проведено школу педагогічної майстерності вчителів, які викладають трудове навчання не за спеціальністю «Самоосвіта як основа підвищення професійно-фахової компетентності учителя».

Формуємо навики з трудового навчання

29 квітня 2015 року на базі Мукачівського державного університету проходив науково-практичний семінар методистів рай(міськ) методкабінетів з трудового навчання «Формування готовності учнів основної та старшої школи до профільного та професійного самовизначення».
Привітала учасників семінару ректор університету Щербан Тетяна Дмитрівна, доктор психологічних наук, професор, заслужений працівник освіти України.

План-конспект уроку з трудового навчання у 5 класі

Тема уроку. Технологія виготовлення вишитих виробів. Українська вишивка. Орнамент та його види. Символи в українській народній вишивці.

Мета уроку: ознайомити учнів із українською вишивкою; надати відомості про використання вишивки. Розвивати естетичний смак, бажання творити прекрасне. Виховувати любов до праці, повагу до народних традицій; наполегливість та акуратність в роботі.

Обладнання: зразки вишитих виробів (серветки, рушники, картини, доріжки, подушки, одяг тощо), пасхальний кошик, мультимедійна дошка, комп’ютер, книжки зі зразками вишивки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Формуємо трудові навики в школярів

6 лютого на базі Ужгородської ЗОШ І-ІІІ ст. №8 пройшов ІІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання. На заняттях у навчальних майстернях учні залучаються до безпосередньої, живої праці, яка впливає на формування їхніх соціальних, культурних, інтелектуальних, моральних, естетичних і психологічних рис. На практичному, а згодом і на теоретичному турах хлопці та дівчата виконували завдання, котрі мали показати свою кваліфікацію, вміння та творчість у запропонованих видах роботи.

Викладання трудового навчання, технології та креслення у 2013/2014 навчальному році

Викладання трудового навчання, технології та креслення в загальноосвітніх навчальних закладах області здійснюється відповідно до таких нормативних документів: Закон України «Про загальну середню освіту»;
Концепція профільного навчання в старшій школі; Державний стандарт базової і повної середньої освіти (освітня галузь «Технологія»); навчальні програми з трудового навчання, технології та креслення для загальноосвітніх навчальних закладів.