Виховання як соціальна функція позашкільної освіти в умовах НУШ

pozawk

Сучасне суспільство висуває нові вимоги не тільки до завдань, змісту, забезпечення освіти, але й до особистості педагога. Задля підвищення ефективності освітнього процесу, професійного здійснення навчання, необхідні знання та уміле використання різноманітних методів та форм організації педагогічного процесу.

Сучасна андрагогіка характеризується переосмисленням і зміною багатьох поглядів і підходів, відмовою від деяких усталених традицій та стереотипів при підвищенні кваліфікації педагогів. Говорячи про позашкільну освіту, маємо пам’ятати, що вона покликана сприяти розвитку в дітей і молоді здібностей, здобуттю певних професійних умінь, необхідних для своєчасної самореалізації особистості в подальшому навчанні, трудовій діяльності та житті. Освітній процес у закладах позашкільної освітивідрізняється від шкільного метою, змістом, формами, використанням нестандартних методів і прийомів роботи, атмосферою доброзичливості і можливістю самостійного вибору дитиною напрямів діяльності.
Заняття в гуртку– це навчальна ситуація, де не тільки викладають знання, а й розкриваються, формуються та реалізуються особистісні особливості вихованців.
Тому курси підвищення кваліфікації методистів та керівників гуртків закладів позашкільної освіти – саме та форма роботи з дорослими, коли педагог може підняти свій фаховий рівень на лекціях з педагогіки, психології, філософії освіти, удосконалити свою майстерність на методичних та практичних заняттях, почерпнути досвід роботи при проведенні майстер-класів.
Виконуючи навчальні плани, з педагогами-позашкільниками проведено тематичну дискусію „Виховання як соціальна функція позашкільної освіти в умовах НУШ”. Під час дискусії кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри менеджменту та інноваційного розвитку освіти ЗІППО Грабовська Т.І. сфокусувала вектор світобачень методистів та керівників гуртків саме на проблеми дитини, її перших кроків у шкільний світ, адаптацію у класному колективі, а також потенційний творчий розвиток після уроків та в умовах закладів позашкільної освіти. Активну участь в обговоренні цього питання взяли Салай М.Й., Гаврилешко Я.І., керівники гуртків комунального закладу„Будинок дитячої творчості” Баранинської ОТГ, Шомко Л.М. Мельник Л.М. (Тячівський районний центр дитячої та юнацької творчості), Тетеря Т.І. (Закарпатський палац дитячої та юнацької творчості „ПАДІЮН”), Ярошинська Б.І. (Закарпатський центр науково-технічної творчості учнівської молоді), Кирита М.В., Сутормін М.М. (Рахівський районний центр науково-технічної творчості учнівської молоді) та інші.
Проведено „круглий стіл” з проблеми „Впровадження сучасних освітніх технологій та їхній вплив на підвищення якості освітнього процесу в закладах позашкільної освіти”, з участю Іваць О.М., доцента кафедри менеджменту та інноваційного розвитку освіти ЗІППО. Під час проведення майстер-класу педагоги мали можливість навчити колег майстерності бісероплетіння, техніки „«канзаші”, виготовлення картин та прикрас технікою квілінгу та оригамі, декорування прикрас.
Курси підвищення кваліфікації допомогли молодим педагогам ознайомитися з різними формами та методами педагогічної роботи, вивчити нормативно-правову базу діяльності закладів позашкільної освіти, а досвідчені педагоги мали можливість удосконалити свої знання та поділитися досвідом роботи з молодими колегами.

pozawk 1