Художня культура

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН НА 2013-2014 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Сьогодні мистецтво у системі сучасної освіти розглядається як суттєвий компонент загальної освіти школяра. Його могутній пізнавальний і виховний потенціал пов'язаний з естетичною природою, завдяки якій осягаються потаємні найскладніші процеси духовного життя людини, її внутрішнього світу.
Сучасне навчання, і мистецьке зокрема, ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого і компетентнісного підходів, визначених в основних нормативних документах освіти – державних стандартах, навчальних планах, програмах.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН НА 2013-2014 НАВЧАЛЬНІ РОКИ

Сьогодні мистецтво у системі сучасної освіти розглядається як суттєвий компонент загальної освіти школяра. Його могутній пізнавальний і виховний потенціал пов'язаний з естетичною природою, завдяки якій осягаються потаємні  найскладніші процеси духовного життя людини, її внутрішнього світу.
Сучасне навчання, і мистецьке, зокрема, ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого і компетентнісного підходів, визначених в основних нормативних документах освіти – державних стандартах, навчальних планах, програмах.

Загальна мистецька освіта: теорія і практика

Мистецтво з його унікальними можливостями впливу на особистість має розглядатися не тільки як джерело розвитку спеціальних художніх здібностей і суто художніх умінь (що є надзвичайно важливим, але недостатнім), а також як універсальний засіб формування світоглядних уявлень і ціннісних орієнтацій, духовно-творчого потенціалу, образно-асоціативного мислення особистості, загальнокультурних і соціокультурних компетентностей. Таким чином, кардинального оновлення потребують цілі і зміст навчання і виховання, технології викладання мистецтва, оцінювання результатів освіти.

Розвиток творчого мислення учнів на уроках мистецтва, засобами комп'ютерних технологій

На Закарпатті під час проведення на базі Буштинської гімназії-інтернату Тячівського району (директор Орос Олена Федорівна) обласного науково-методичного семінару методистів Р(М)МК та вчителів, які викладають І інтегрований курс «Мистецтво» на тему «Розвиток творчого мислення учнів на уроках мистецтва, засобами комп'ютерних технологій» (31.03 - 1.04.2011 р.) учасники спілкувалися у «скайпі» з автором концепції інтегрованого курсу «Мистецтво» Л. Масол щодо особливостей засвоєння учнями навчальної програми з даного курсу з використання підручників та електронних посібників (ППЗ). Присутні дали високу оцінку роботі методичного об'єднання художньо-естетичного циклу району в плані застосування інформаційно-комунікаційних технологій, комп'ютерного та мультимедійного обладнання.

ЗАКАРПАТСЬКА ОБЛАСТЬ

Мистецтво - це безмежність,
де немає і не може бути зупинки.
Іван Марчук

Експериментальна робота в Закарпатській області проводиться в таких закладах: АНВК м. Ужгорода, ліцей «Інтелект» м. Ужгорода, ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5, 7, 19 м. Ужгорода, ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1, 11 м. Мукачева, Горондівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Мукачівського району, Тячівська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2, Руськополівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Тячівського району, Грушівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Тячівського району та Воловецька ЗОШ І-ІІІ ступенів.

Кабінет естетичного виховання

З перших років становлення інституту важливу роль у його роботі відіграв кабінет естетичного виховання, зокрема, кабінети музики та образотворчого мистецтва. Фундаторами його були методисти С.Мишанич, М.Алмашій, Л.Купар, А.Турак, А.Петер. У цей період особлива увага зосереджувалась на вирішенні таких питань як: удосконалення методичної та фахової майстерності вчителів мистецьких дисциплін; пропаганда хорового мистецтва учнівської молоді області (огляди, фестивалі, масові виступи колективів); участь у конкурсах дитячих малюнків; започаткування класів з поглибленим вивченням музики, образотворчого мистецтва; формування та становлення унікальної за змістом (комплексне естетичне виховання) школи №2 м.Ужгорода (нині авторської школи, директор заслужений вчитель України З.Жофчак).