Літня математична школа

lit 1

Стало доброю традицією в усьому світі організовувати і проводити математичні конкурси-гри. Серед цих конкурсів виділяється своєю доступністю, масштабністю, можливістю залучення школярів усіх вікових категорій пізнавати, а згодом по-справжньому полюбити царицю наук – математику Міжнародний математичний конкурс „Кенгуру”.

Наприкінці літа на базі Львівського професійного коледжу готельно-туристичного та ресторанного сервісу був організований Всеукраїнський літній навчально-оздоровчий табір для юних знавців математики – учнів, що показали кращі результати у Міжнародному математичному конкурсі „Кенгуру” у 2017/2018 н.р.
Програма табору була вкрай насиченою: літня математична школа для обдарованих учнів, літній тур конкурсу „Кенгуру”, математична карусель із цікавими олімпіадного характеру завданнями, математичні та спортивні змагання, екскурсії і туристичні мандрівки.
Закарпатську область представляли 3 учасники-переможці міжнародного етапу конкурсу „Кенгуру – 2018” з Хустського району. Районний координатор Шеверя Марина Йосипівна, учитель математики Ізянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області, уже кілька років поспіль активно веде роботу з обдарованою молоддю і виявляє здібних до математики учнів, залучаючи їх до стандартів міжнародних конкурсів. 1715 вихованців з 29 шкіл Хустського району продемонстрували свою любов до однієї з фундаментальних наук – математики, 716 учасників конкурсу показали відмінні і добрі результати.

lit 2

Згідно з програмою Всеукраїнського математичного літнього навчально-оздоровчого табору учні мали змогу поглибити свої знання з математики, розширити свій кругозір, ще більше пізнати і полюбити цей чудовий предмет. Адже, учасникам пропонувалося розв’язування індивідуальних завдань літнього туру конкурсу „Кенгуру”. Упродовж усієї літньої школи учнів навчали викладачіматематики, показуючи цікаві методи, способи та оригінальні підходи до розв’язування задач, а також демонструючи розв’язування з глибоким аналізом завдань, запропонованих у літній математичній школі.
Пакет літнього туру математичного конкурсу складався із тридцяти завдань різного рівня. Завдання з 1 по 10 оцінювалися трьома балами, наступні десять по чотири бали, а за останні завдання з 21 по 30 можна було отримати по 5 балів. Ці завдання тестового характеру є доступними для всіх учнів. Завдання літнього туру конкурсу (завантажити файл)
Математичні змагання проходили в цікавій формі. Протягом трьох днів усі учасники літньої математичної школи змагалися в заочному турі. Кожного дня зранку учні отримували по 5 задач для розв’язання. Наступного ранку здавали свої розв’язки й отримували наступні 5 задач. За підсумками заочного туру кращі учні брали участь в очному етапі. Завдання заочного туру (завантажити файл)
Відрадно, що двоє наших учнів пройшли заочний етап і показали добрі результати в очному. Завдання очного туру (завантажити файл)
Командне розв’язування задач – математична карусель є невід’ємною складовою літнього математичного табору. Перемагає в ньому команда, що набрала найбільшу кількість балів. Задачі розв’язуються на двох рубежах – вихідному і заліковому, але бали нараховуються тільки за задачі, розв’язані на заліковому рубежі.
На початку гри всі члени команди розташовуються на вихідному рубежі з номерами від 1 до 6. По сигналу ведучого команди одержують задачу і починають її розв’язувати. Якщо команда вважає, що задача розв’язана, її представник, що має номер 1, пред’являє рішення судді. Якщо воно правильне, гравець №1 переходить на заліковий рубіж і отримує задачу там, а члени команди, що залишилися на вихідному рубежі, теж отримують нову задачу. Надалі члени команди, що знаходяться на вихідному і заліковому рубежах, розв’язують різні задачі незалежно один від одного.
На кожному рубежі члени команди шикуються у чергу. Отримуючи завдання, вони його або розв’язують або відмовляються від розв’язання і тоді отримують іншу задачу. У першому випадку завжди розв’язок судді представляє гравець, який є у черзі першим. Якщо розв’язок правильний, то цей гравець переходить на заліковий рубіж і стає в кінець черги. А якщо ні, то повертається на вихідний рубіж у кінець черги.
За першу, правильно розв’язану на заліковому рубежі задачу, команда отримує 3 бали, за наступну розв’язану задачу – на один бал більше, ніж за попередню. Якщо ж чергова задача розв’язана неправильно, то ціна наступної задачі залежить від ціни попередньої за певними правилами.
Гра для команди закінчується у випадках:

  1. закінчився час гри;
  2. закінчилися задачі на заліковому рубежі;
  3. закінчилися задачі на вихідному рубежі, а на заліковому рубежі немає жодного гравця.

Гра закінчується, якщо вона закінчилася для всіх команд. Час гри, кількість вихідних і залікових задач та кількість відмов заздалегідь обумовлюється.
У рамках програми літньої математичної школи також відбуваються інтелектуальні бої. Приємним є те, що команда у складі учнів Закарпатської та Вінницької областей стали абсолютними переможцями в інтелектуальній грі „Що? Де? Коли?” та були нагороджені додатковими призами.

lit 3

Всі передбачені планом заходи були підкріплені цінними подарунками: учні та їхні керівники отримали футболки з логотипом конкурсу, кепки, рюкзаки, канцелярські набори, різні призи. Завершальним етапом літнього математичного навчально-оздоровчого табору було вручення всім учасникам сертифікатів.

lit 4

Під час літньої математичної школи учасники мали гарну нагоду не тільки зануритися у світ математики, але і чудово відпочити.
Було організоване для учнів комфортне проживання і високоякісне харчування на рівні ресторанного сервісу.
Незабутніми стануть для учасників літнього математичного табору екскурсії замками Львівщини „Золота підкова Львівщини”, старовинним містом Лева і знайомство з національно-культурним та освітньо-науковим осередком країни.

lit 5

Команда Хустського району щиро вдячна організаторам літньої математичної школи.
Учні Хустського району з честю представили Закарпатську область та показали, що по-справжньому люблять математичний конкурс „Кенгуру”.

Катерина Петечук,
методист математики ЗІППО;
Марина Шеверя,
керівник команди