Веб-семінар для вчителів хімії Закарпаття „Психологічні та методичні аспекти реалізації освітнього процесу з хімії в умовах війни”

psychimia1

Якісна реалізація шкільної хімічної освіти в умовах війни вимагає нових підходів у методиці викладання предмета, формах організації навчальних занять та психологічній підтримці всіх учасників освітнього процесу. Саме вирішенню цих проблем була присвячена робота веб-семінару, що відбувся 16 червня у співпраці Закарпатського ІППО та Інституту педагогіки НАПН України.
Методист кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін ЗІППО Голомб О.М. виступив модератором та спікером веб-семінару. Темою виступу „Основні виклики до організації освітнього процесу з хімії в умовах війни" він загострив увагу на проблемах якісної організації освітнього процесу з хімії в умовах війни та продемонстрував один із ключових шляхів їх вирішення, шляхом ширшого впровадження домашнього учнівського експерименту. Олександр Михайлович наголосив, що „Хімія" – наука фундаментальна, а інструментом її пізнання є експеримент. Саме тому при підвищенні кваліфікації вчителів хімії у 2022 р., за модулем 3 „Фахові методики розвитку професійної компетентності" освітньої програми підвищення кваліфікації вчителiв хімії у ЗІППО, обов'язковим елементом запроваджено виготовлення вчителями власного відеоролика домашнього хімічного експерименту з використанням виключно побутового посуду, продуктів харчування та засобів побутової хімії.
Вороненко Т.І., старший науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, поінформувала учасників як реалізувати ефективне навчання хімії в умовах війни. Тетяна Іванівна зробила основний акцент на розвитку компетентностей учнів шляхом виконання учнівських навчальних проектів та особливостях застосування завдань компетентнісного змісту.
Важко передбачити, як війна вплине на кожного з нас і за допомогою якого найбільш вдалого способу можна впоратися з ситуацією, забезпечити собі безпеку, здійснити плани та успішно вижити. Під час турботи про інших ми повинні пам'ятати про правило кисневої маски, оскільки турбота про себе наразі – головне, а ми, як і всі люди, відчуваємо:
– підвищену тривожність і емоційну нестабільність;
– біль в м'язах чи закостенілість м'язів, зокрема мімічних – „ефект маски";
– апатію, виснаженість, недостатньо ресурсів, навіть для співчуття;
– невизначеність, страх, відсутність певної опори – відчуття, що „земля хитається під ногами";
– розсіяну увагу, незібраність, погіршення пам'яті, швидку втомлюваність.
Це нормальна реакція людини на ненормальні обставини, в яких ми знаходимося. Так розпочала свій виступ Палько Т.В., доцент кафедри педагогіки та психології ЗІППО, кандидат психологічних наук, яка звернула увагу на основні ознаки стресового стану та шляхи подолання стресу під час війни.
Тетяна Василівна розкрила позитивні способи подолання стресу педагогів та здобувачів освіти під час війни в умовах змішаного навчання. Палько Т.В. розповіла про те, як психологічно підготувати учнів до процесу навчання. Йшлося про позитивне налаштування. Учасники семінару мали можливість спробувати виконати вправи для самопідтримки, відчуття спокою та подолання хвилювання. Цікавими і надзвичайно корисними були для учасників комплекс вправ для підтримання інтелектуальної форми. Особливу зацікавленість у присутніх викликали метод „Обійми метелика для білатеральної стимуляції" і вправа „Точка зору".
Учителі хімії отримали посилання на корисні сучасні ресурси, щоб пізніше використати їх для самопідтримки та підтримки здобувачів освіти.
Головчук О.І., учитель хімії та біології Лужанського ЗЗСО І-ІІІ ст. Великобичківської ОТГ Рахівського району Закарпатської області, присвятила виступ темі „Інтерактивні технології візуалізації як засіб формування компетентностей в освітньому процесі з хімії". Нею продемонстровано шляхи підвищення якості дистанційного навчання інтерактивними засобами візуалізації на платформах Prezi, Word Art, Wordwall. Показано техніки та результати створення скрайбінгу та інфографіки на сервісах Powtoon та Еаsel.ly.
Високо оцінила роботу веб-семінару почесний гість – Величко Людмила Петрівна, завідувач відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, авторка та співавторка навчальних програм, підручників та методичних посібників з хімії.
Загалом вебінар отримав високу оцінку учасників через анонімне інтерактивне опитування.

psychimia2

psychimia2

psychimia2

psychimia2

psychimia2

psychimia2