Географія

Проблеми сучасної географії

rud 01

Такою була основна тема зустрічі слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів географії та економіки області з провідними науковцями Інституту географії Національної академії наук України.

Самоосвіта як основа підвищення фахової компетентності вчителя географії та економіки

sem 2

Саме під таким гаслом у рамках курсів підвищення кваліфікації вчителів географії та економіки області 11 квітня в Закарпатському ІППО пройшла Школа педагогічної майстерності. Відкрила захід методист кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін Г.Б. Глюдзик (керівник курсів). Епіграфом до свого виступу Г.Б. Глюдзик вибрала народну мудрість: „Найкращий учитель – це досвід, він дуже дорого бере, але добре вчить”, адже педагоги-практики найчастіше у своїй роботі орієнтуються на власний досвід, постійно удосконалюють його протягом усієї трудової діяльності, шукаючи при цьому найоптимальніші шляхи для підвищення якості навчання та розвитку інтересу учнів до вивчення предмета.

Упровадження нових програм з географії

IMG 2410

Шкільна географічна освіта як одна зі складових всебічного становлення особистості потребує сьогодні нових підходів, нових шляхів розвитку, удосконалення змісту та технологій побудови навчально-виховного процесу. Саме така мета передувала проведенню 06 квітня, в рамках курсів підвищення кваліфікації вчителів географії Закарпатської області, круглого столу «Упровадження нових програм з географії у 6, 7 та 8 класі: основні виклики та шляхи їх подолання».

Обласний семінар «Актуальні питання апробації підручників з географії для 6-го класу»

Підручник – це особлива дидактична система, яка не тільки розкриває зміст навчання, але й є специфічною моделлю процесу навчання. Це означає, що підручник має двоєдину суть. З одного боку, для переважної більшості учнів він є джерелом знань, носієм змісту навчання, з іншого – засобом навчання, який володіє матеріальною формою, пов’язаною зі змістом навчання, з процесом засвоєння цього змісту.

Вибір підручників – результат демократичних змін у нашому суспільстві

pidruchnykgludzik1

Саме з такої нагоди 12 березня на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбулася зустріч представників географічної громадськості краю, учителів географії окремих шкіл області на базі яких, згідно з наказом МОН України, здійснюється апробація підручників з географії, з авторськими колективами фахових підручників та представниками провідних видавництв шкільної продукції України (ТОВ «Видавництво Генеза», ТОВ «СИЦИЯ», ДНВП «Картографія»).

Краєзнавчий принцип навчання – дієва форма зв’язку шкільної географії з життям


 
Дієвою формою зв’язку шкільної географії з життям є краєзнавчий принцип навчання, який учителі географії намагаються втілювати у життя.
Розвиток творчого потенціалу особистості, формування в учнів творчої діяльності є найважливішим завданням шкільної освіти. Географічне краєзнавство, як засіб активізації всієї навчально-виховної роботи, має важливе значення в комплексному розв’язанні проблем формування в учнів реального світогляду, морального, естетичного, науково-природничого, фізичного, трудового виховання і, саме головне, у формуванні ключових навчальних компетентностей школярів.

Актуальні питання організації навчально-виховного процесу з географії та економіки

8 вересня 2014 року на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбулася інструктивно-методична нарада «Актуальні питання організації навчально-виховного процесу з географії та економіки в ЗНЗ області в 2014/2015 н.р.».
У роботі інструктивно-методичної наради взяли участь заступник директора ЗІППО з навчально-виховної роботи та моніторингу якості освіти Василь Петечук та методист кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін Галина Глюдзик. На нараді зібралися методисти районних та міських методичних кабінетів області, які відповідають за ці предмети.

Тема уроку. Світовий океан

Мета уроку:
- актуалізувати знання про Світовий океан, проаналізувати знання про відмінності у властивостях його вод, про рухи води в океанах;
- продовжувати формувати вміння користуватися картографічними матеріалами;сформувати вміння складати картосхему «Течії Світового океану»;
- поглиблювати вміння користуватися джерелами географічної інформації;
- розвивати в учнів природоохоронні навички бережливого ставлення до водної оболонки.