Біологія

Ефективні технології та позитивний досвід упровадження нових програмних вимог у курсі „Біологія. 7 клас”

pedmayst 3

15 вересня на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбулося заняття школи педмайстерності „Ефективні технології та позитивний досвід упровадження нових програмних вимог у курсі „Біологія. 7 клас” для педагогів-біологів.

Розвиток творчого потенціалу вчителя біології та екології

biol 1

Проблема розвитку творчого потенціалу вчителя у системі шкільної біологічної освіти була ключовою на вебінарі, що відбувся 13 квітня в Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти у межах викладання спецкурсу «Розвиток творчого потенціалу вчителя» для слухачів курсів учителів біології та екології. Виділено основні мотиви, які спонукають вчителя до творчої продуктивної діяльності.

Удосконалення методичних та самоосвітніх якостей

biolohu 4

У жовтні відповідно до навчально-тематичного плану курсів підвищення кваліфікації учителів біології та екології Закарпатським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти організовано педагогічну практику для слухачів даної категорії на базі ботанічного саду Ужгородського національного університету. Учасники – учителі біології та екології та керівник педпрактики – Бокоч Ольга Сергіївна, завідувач кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін ЗІППО разом із Куртяк Оксаною Дмитрівною, лаборантом ботанічного саду УжНУ обговорювали питання організації науково-дослідницької роботи зі школярами з проблем біорізноманіття, морфології та анатомії рослинного світу, поширення видів. Проведено екскурсію оранжереями ботанічного саду, у ході якої слухачі мали можливість поглибити та розширити власні знання щодо вивчення дендрофлори регіону та шляхів її збагачення і покращення, дізнатись багато нової інформації про інтродуковані, реінтродуковані та місцеві види рослин, їхню роль у рослинних угрупованнях, особливості збереження біорізноманіття рослинного світу нашого краю, біоекологічні особливості нових декоративних та плодових культур для можливого їх використання в господарських цілях, селекції.

Упровадження нових програм з біології

biologia1

Упровадження новітніх завдань в освіті, зокрема, у навчанні біології в школі, спонукає до розробки та реалізації нових моделей діяльності методичних об’єднань. Одним із основних завдань освітян на сучасному етапі, що вимагає зміни підходів у роботі вчителя, є впровадження нових програм.
Обговорити за круглим столом основні виклики при впровадженні програм з біології (6 – 9 класи) у навчальний процес та шляхи їх подолання зібралися керівники методичних об’єднань управлінь вчителів біології 16 червня у м. Ужгород на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти.

Упровадження перспективного педагогічного досвіду в роботу біологів

Відповідно до плану роботи Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти на 2014 рік 11 листопада в м. Ужгороді на базі Ужгородської класичної гімназії відбувся обласний науково-­методичний семінар методистів районних (міських) відділів (управлінь) освіти, керівників районних (міських) методичних об’єднань вчителів біології та екології «Методологічні засади впровадження перспективного педагогічного досвіду».

Актуальні питання викладання біології, екології та хімії

У Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти 18 серпня відбулися інструктивно-методичні наради «Розвиток професійної компетентності вчителів біології та екології у контексті реалізації нового державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» та «Актуальні питання організації навчально-виховного процесу та викладання хімії в навчальних закладах області у 2014-2015 н.р.».

ІІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології

У січні, на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, чи не щодня проходять учнівські предметні олімпіади. Олімпіадні перегони стимулюють учасників до вдосконалення, творчого розвитку, створюють здоровий дух конкуренції, розвивають логічне мислення, кмітливість.

25 січня у Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти на ІІІ тур Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології з’їхалися кращі її знавці, шанувальники, які своє майбутнє планують пов’язати з цією наукою.

Дослідницька діяльність у вивченні шкільних курсів біології та екології - вимога часу

Наприкінці жовтня зал засідань Карпатського біосферного заповідника зібрав освітян з усієї Закарпатської області. Тут відбувся обласний науково-методичний семінар методистів районних та міських відділів освіти, керівників методичних об'єднань учителів біології та екології "Дослідницька діяльність у формуванні природничо-наукових компетентності учнів".

Педагогічна практика в ботанічному саду

У жовтні відбулася педагогічна практика слухачів курсів підвищення кваліфікації з біології та екології в Ботанічному саду ДВНЗ «УжНУ», у якій взяли участь: завідувач кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін ЗІППО Ольга Бокоч, доцент кафедри природничо-математичних дисциплін та інформаційних технологій Олександр Грабовський, співробітник біологічного факультету УжНУ Оксана Куртяк.

Методичні рекомендації щодо викладання біології в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013 /14 н. р.

(Укладено відповідно до листів Міністерства освіти і науки № 1/9-349 від 20.05.2013 р. «Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2013/2014 навчального року», № 1/9-368 від 24.05.2013 р. «Про організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі», № 1/9-426 від 01.06.2012 р. «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін».)