Українська мова та література

Мовно-літературний конкурс імені Т.Шевченка на Закарпатті: обласний етап

ukrmova1

Одним із престижних творчих форумів молоді у сучасній Україні та за кордоном є мовно-літературний конкурс імені Тараса Шевченка, що з кожним роком стає більш масовим.
13 грудня 2013 року в Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся обласний етап ІV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г. Шевченка, у якому взяли участь 54 учасники – переможці районного етапу.

Перечинщина скликає молоді таланти

perechyn-molodi-talanty-1

У навчальних закладах району проводиться ефективна робота щодо створення оптимальних умов для розвитку літературних здібностей обдарованих дітей, зростає зацікавленість учнівської молоді до творчих конкурсів.
Саме у День української писемності та мови у Перечинській гімназії ІІ-ІІІ ступенів суспільно-гуманітарного напрямку відбулися районні урочистості з нагоди відкриття ХІІІ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, що проходить під гаслом «Об’єднаймося ж, брати мої!» та присвячений 200-річчю від дня народження Тараса Григоровича Шевченка.

Готуємось до ювілею…

pidgotovka-do-juvileuДні листопада насичені урочистими подіями, адже стартують конкурси, метою яких є популяризація традицій і надбань українського народу. Особливо святковим у районі пройшло відкриття Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Ідея соборності України: творчість Шевченка: суспільство, держава, родина. Минуле, сучасне і майбутнє».

ХІІІ Всеукраїнський конкурс учнівської творчості

„Він був сином мужика – і став володарем у царстві Духа. Він був кріпаком – і став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком – і вказав нові світлі й вільні шляхи професорам і книжним ученим” (Іван Франко)

«Тарас Григорович Шевченко – це постать, яка у своїй величі була, є і залишиться ні з чим незрівнянною. Великого Кобзаря воістину можемо сприймати як Пророка, волею Всевишнього посланого для українського народу». Ці й багато інших слів та роздумів про Т.Г.Шевченка лунали із уст педагогів, дітей, бібліотекарів на відкритті Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, присвяченого 200-річчю з дня народження Кобзаря під гаслом «Об’єднаймося ж, брати мої!», що відбувся у місті Рахові на Закарпатті.

Особистісно орієнтована спрямованість навчання — шлях до педагогічної майстерності

Освіта, як жодна інша сфера, залежить від загального стану суспільства, віддзеркалює його і вирішальною мірою його визначає. Вона є одним з тих потужних чинників, які працюють на втілення в життя національних стратегічних завдань.
Тільки високоосвічена, національно свідома людина здатна вільно орієнтуватися в реаліях сучасного світу, максимально забезпечувати віддачу для себе й для суспільства. А це можливо лише при умові, коли кожний учитель, вихователь, викладач відчує себе носієм гуманістичних знань, прогресивної особистісно орієнтованої методики, покликаної творити майбутніх громадян незалежної держави з високим моральним вибором.
Це архіважливе в навчально-виховному освітньому процесі питання й згуртувало районних методистів, що відповідають за викладання української мови і літератури, світової літератури і російської мови в загальноосвітніх закладах, на мальовничій, відомій когортою славних постатей крайового письменства Перечинщині. 24 жовтня 2013 року тут відбувся обласний науково-практичний семінар на тему «Особистісно орієнтоване навчання на уроках словесності».

Методичний супровід вчителів-словесників

 


На базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся обласний інструктивно-методичний семінар «Навчально-методичне забезпечення вивчення української мови та літератури, світової літератури і російської мови у 2013-2014 навчальному році».

Українська мова та література для національних меншин

6 серпня 2013 року на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся обласний інструктивно-методичний семінар «Методичне забезпечення навчання української мови і літератури у школах з мовами навчання національних меншин».

Методичні рекомендації з вивчення української літератури

Основною метою вивчення української літератури в загальноосвітніх навчальних закладах є формування комунікативної й літературної компетентностей, розвиток творчих здібностей учнів, високої читацької й загальної культури, вироблення вмінь самостійно ознайомлюватися зі зразками мистецтва слова.
У 2013–2014 навчальному році вивчення української літератури в 5 класі здійснюватиметься за новою навчальною програмою для 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (Українська література. 5–9 класи. Навчальна програма для учнів загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою / Укладачі:  Р.В. Мовчан, М.П. Бондар, Л. І. Кавун, О.М. Івасюк, К.В. Таранік-Ткачук, С.А. Кочерга, О.І. Неживий, Н.В. Михайлова  –  К.: Видавничий дім «Освіта»,  2013),  розробленою  на основі нового Державного стандарту базової й повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392) і затвердженою наказом Міністерства від 6.06.2012 р. № 664.