Упроваджуємо регіональний курс «Культури добросусідства»

Завдання, яке стоїть перед педагогами початкової освіти – запровадження системного підходу до проведення цілеспрямованої роботи з формування життєвих компетентностей учнів, складовою яких є соціальна й громадянська компетентності. Їх складовими є формування толерантності (у широкому сенсі, тобто етнічної, релігійної, мовної, гендерної, вікової, соціальної, ін.) не тільки у дітей, але й у їхніх батьків.

Четвертий рік поспіль у початковій школі області впроваджується регіональний курс «Культура добросусідства», метою якого є виховання соціально компетентних і толерантних осіб, що володіють критичним мисленням, громадян і патріотів своєї Батьківщини, які поділяють демократичні цінності і відповідально ставляться до рідного краю, громади, країни та прагнуть зберігати, розвивати і примножувати природний, економічний і культурний потенціал України.
Робоча група у складі Палько Т.В., Ходанич Л.П. та Кірик М.Ю. завершила роботу над змістом частини 4робочого зошита для учнів 4 класу «Цінуймо край – пишаймося Україною. Закарпаття».
За регіональними робочими зошитами «Культура добросусідства» уже працюють учнів 1-3 класів закладів загальної середньої освіти області:
   - Частина 1: «Я, моя сім’я, мої сусіди. Закарпаття», 1 клас;
   - Частина 2: «Місце, де ми живемо. Закарпаття», 2 клас;
   - Частина 3: «Учимося, працюємо та відпочиваємо разом. Закарпаття», 3 клас.
Матеріал, що міститься на сторінках зошитів з культури добросусідства, можна успішно використовувати на виховних заходах в початковій школі у процесі формування громадянської компетентності та патріотичних почуттів учнів, розвитку толерантного середовища в умовах полікультурності. Крім того, більшість завдань, що містяться в зошитах, побудовані відповідно до вимог Нової української школи та компетентнісної парадигми, вони здатні мотивувати учнів до пошукової та дослідницької роботи.
З огляду на це пропонуємо зміст зошитів з культури добросусідства широкому загалу вчителів та вихователів.