Упровадження ідей Нової української школи

02

Ось і перше вересня – День знань – довгоочікуване свято дітей та батьків. Цьогоріч найбільше чекали на цей день учителі, учні та батьки 4 експериментальних закладів Закарпаття – Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №8 Ужгородської міської ради Закарпатської області, Ганичівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ганичівської сільської ради Тячівського району; Чинадіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Мукачівської районної ради; Міжгірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Міжгірської районної ради, які беруть участь у дослідно-експериментальній роботі в контексті Концепції Нової української школи «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти».

Ганна Сопкова, директор департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА, відвідала Ужгородську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №8 Ужгородської міської ради Закарпатської області, побажала першокласникам цікавого навчання, вчителям – наснаги й креативності, а батькам – мудрості та віри в успіх дітей, адже попереду ще багато наполегливої праці.
Цікаво та нетрадиційно пройшли перші уроки в експериментальних навчальних закладах Закарпаття, перший урок проведений із залученням батьківської спільноти, тому що неможливо досягти успіху без тісної взаємодії учителів та батьків, бо батьки – перші учителі своїх дітей. Нова українська школа передбачає, що учителі разом із батьками утворюють партнерство, у центрі якого – дитина, важливо зробити школу і дім одним цілим.
Ольга Куцин, учитель інформатики Ганичівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Ганичівської сільської ради Тячівського району, прокоментувала враження щодо таких інноваційних підходів: «За 11 років педагогічної роботи сьогоднішнє знайомство з учнями перших класів було найкраще. Молодці наші класні керівники! Все було проведено в ігровій формі, цікаво організовано, а найголовніше – позитивні емоції, задоволені батьки і дітки».
Сподіваємось, що учителі пілотних навчальних закладів сформують дружні учнівські колективи, будуть сприяти формуванню позитивної самооцінки в учнів, розвиватимуть ключові навички для життя, тобто не знання заради знань, а вміння їх застосовувати в реальному житті. Дитина має вчитися самостійно оцінювати свої досягнення та поступ, ставити цілі та обирати засоби для їх досягнення.
Попереду велика робота: організація апробації підготовлених навчальних матеріалів в експериментальних навчальних закладах,організація моніторингу й оцінювання процесу впровадження нових підходів до навчання, узагальнення матеріалів апробації, проведення на регіональному рівні дослідно-експериментальної роботи, організація тренінгів, створення дистанційного курсу, розміщення навчально-методичних матеріалів для підготовки вчителів, які з 2018 року розпочнуть впроваджувати ідеї Нової української школи.
Учителю необхідно вчитися, щоб не звужувати життя дитини до уроку, а розширити урок, щоб впустити в нього життя.