Наші видання

Затія-дивоглядія: Як зробити ляльковий театр другом кожної дитини

altТимофеєва Ольга Олександрівна, Борисенко Олександра Валеріївна
ISBN 978-966-634-399-7
Рік видання: 2009
Кількість сторінок: 164
Посібник містить витяги з нормативно-правових документів, методичні рекомендації МОН України, поради та консультації науковців і фахівців-практиків, взірці орієнтовної документації щодо організації театралізованої діяльності, зразки занять для різних вікових груп, поради щодо організації домашнього лялькового театру, а також перелік літературних джерел. Для вихователів дошкільних навчальних закладів, педагогів, психологів, студентів педагогічних навчальних закладів, батьків.

Ходанич Л.П., к.п.н., доцент (Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти)

Рецензія на методичний посібник «Затія-дивоглядія: Як зробити ляльковий театр другом кожної дитини/Упор. О. Тимофеєва, О.Борисенкож-Тернопіль: Мандрівець,2009

Видатний філософ Г. Хадамер аргументовано стверджував: «Якщо ти справді на якийсь час увійшов у мистецтво, то світ прояснів і жити в ньому легше». Розвиток уяви, образного мислення, естетичних почуттів, збагачення життєвого досвіду через співпереживання героям, формування необхідних для адаптації в суспільстві відповідних до певної культури психодіяльних і психоповедінкових стереотипів, засвоєння національної ментальності – все це та й багато чого іншого означає театр у дитячому віці. З історії нам відомо про домашній театр в інтелігентних українських родинах, зокрема в родині Гоголів, Косачів, Заньковецьких, Крушельницьких, Тобілевичів, Рильських, Марійки Підгірянки. Його роль, як видається, була не останньою в процесі формування таких митців, як Микола Гоголь, Леся Українка, Іван Карпенко-Карий тощо. А вплив фольклорного театру вертепу зазнали, мабуть, всі відомі митці.
Проте сьогодні в Україні, за визнанням письменниці О.Забужко, на жаль, уже зросло ціле покоління людей, які не бачили театральних постановок - театр стає річчю елітарною, не доступною пересічній дитині та її батькам. Багато в чому театр підмінили мультсеріали, художні фільми. Проте відомо: у спілкуванні з безпосередньою лялькою, яка говорить зі сцени, спілкується з глядачем наживо, актуалізуючи дійство, криється неповторний шарм дитячого театру. Діти мають право на театр сьогодні так само, як і десятки, сотні років тому. І це право їм за будь-яких, навіть не надто сприятливих суспільних умов, мають забезпечити небайдужі дорослі. У наш час саме педагог мав би бути тією особистістю, яка найбільш готова до означеної вище функції. Проте ввести дитину в світ героя через інсценізацію - такою метою можуть задатися й батьки, хоч книжок для навчання цьому обмаль.
Методичний посібник «Затія-дивоглядія: Як зробити ляльковий театр другом кожної дитини» (автори-упорядники О.О.Тимофеєва, О.В.Борисенко), що побачив світ у тернопільському видавництві «Мандрівець» цьогоріч, містить багато чого необхідного для тих, хто хоче навчати й виховувати засобом дитячого лялькового театру. «Назва нашого порадника,- зазначають автори-упорядники в передмові,- не випадкова. Ми хотіли знайти для вже звичних слів «театр», «актор», «куліси» свої, милозвучні, рідні, наповнені глибоким змістом, набрані з чистого джерельця рідної мови слова». Не випадковий космогонічний підхід до справи: книжку написано з позиції пріоритету духовності, віри в силу рідного Слова, його благодатного впливу на дитину.
У першому розділі читач має змогу ознайомитися з нормативно-правовою базою, що стосується використання лялькового театру в дошкільному закладі. Другий розділ складають методичні матеріали та розробки про організацію ігрової діяльності в дошкільному навчальному закладі, алгоритм підготовки лялькової вистави, роль психогімнастики у формуванні можливостей самовираження особистості, виховання емоцій та почуттів дитини-дошкільника.
У додатках подано зразки занять з використанням лялькового театру для різних вікових груп, зокрема з елементами вивчення англійської мови та вправами на корекцію емоційної сфери дитини. Батьки знайдуть тут і поради щодо організації лялькового театру вдома. Особливо цінним є додаток сценаріїв для постановки в ляльковому театрі, зразки готових ляльок та карток-схем для їх виготовлення. До речі, серед сценаріїв багато таких, які автори-упорядники зібрали вивчаючи сучасну методичну роботу в дошкільних навчальних закладах. Ця частина містить також перелік літературних джерел, до яких може звернутися найширша аудиторія: вихователі, вчителі, студенти, батьки - усіх, кого, за визначенням авторів, «захопила ідея Театру, ідея гри».
Для тих, хто цікавиться історією педагогіки, подано фото, що фіксують театральну діяльність в дошкільних закладах на території Закарпаття в дорадянський час та сьогодні.
Матеріали навчально-методичного посібника переконливо доводять, що питання лялькового театру як виховного засобу авторами вивчене не поверхово, а з урахуванням усіх можливих аспектів. Мета -досягти високого рівня практичного втілення настанов нормативних актів щодо театралізації в навчально-виховному процесі - авторами втілюється якнайкраще. Тому рекомендуємо цей посібник кожному педагогу і батькові, не байдужому до формування дитини як творчої, неординарної особистості, як людини з багатою уявою, високим рівнем інтелекту, психічного та емоційного розвитку.

Котилася діжечка... Художньо-літературний додаток до посібника “Зошит дошколярика”

altТимофеєва Ольга Олександрівна
ISBN 966-634-292-8
Рік видання: 2006
Кількість сторінок: 32
У книжці “Котилася діжечка...” зібраний віночок малих форм дитячого фольклору в авторській інтерпретації: загадка, заспівка, закличка, примовлянка, колискова, лічилки та жмурилки. Авторські “потягусі”, “притуляночки”, “збиралочки”, а також пісеньки (загадкова, весела, дивна, добра та ін.) сприятимуть розвиткові емоційної сфери дитини, її творчості, допоможуть ненав'язливо у формі гри відкрити малюкам чарівний світ материнської мови, народних звичаїв, виховуватимуть любов до рідного краю. Для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

Керівництво дошкільним навчальним закладом: Інформативно-методичні матеріали на допомогу керівникові дошкільного навчального закладу

altМайор Н., Тимофеєва Ольга Олександрівна, Манилюк Юлія Станіславівна
ISBN 966-634-246-4
Рік видання: 2007
Кількість сторінок: 168
Матеріали збірника розкривають концептуальні засади модернізації дошкільної освіти, мету, завдання та пріоритетні напрямки її розвитку. У збірнику подані сучасні вимоги до організації керівництва дошкільним навчальним закладом, до контролю і управління навчально-виховним процесом, а також орієнтовні форми контролю за різними видами діяльності в дошкільному навчальному закладі. Збірник містить інформативний матеріал для роботи з батьками в системі дошкільної освіти. Матеріали збірника призначені для організаторів дошкільної освіти, керівників дошкільних навчальних закладів, педагогів-вихователів, студентів педагогічних закладів.

Зошит дошколярика: Крапка, риска, завиток – ще один до школи крок

altТимофеєва Ольга Олександрівна, Пензилик М. Є.
ISBN 966-634-231-6
Рік видання: 2007
Кількість сторінок: 32

У “Зошиті дошколярика” пропонується система вправ і занять для підготовки руки до письма дитини дошкільного віку. Завдання дібрані так, аби цікавість дитини до цього складного виду діяльності зростала, а разом з тим підвищувалася пізнавальна активність дітей. Крім того, в зошиті подано дидактичні ігри-вправи для розвитку довільної уваги дітей, їхньої пам’яті, координації рухів, окоміру та орієнтування в просторі. Робота із зошитом сприятиме розвиткові усного мовлення дитини, необхідного для доброго старту в школі. Завдання можуть використовуватися в дошкільному закладі, вдома та при альтернативних формах навчання дітей-дошкільників.

Лялькова вистава – чудова забава

altТимофеєва Ольга Олександрівна
ISBN 978-966-634-379-9
Рік видання: 2008
Кількість сторінок: 27
Лялькова вистава – чудова забава. Викрійки у натуральну величину.

Ходанич Л.П., к.п.н., доцент (Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти)

Рецензія на методичний посібник «Затія-дивоглядія: Як зробити ляльковий театр другом кожної дитини/Упор. О. Тимофеєва, О.Борисенкож-Тернопіль: Мандрівець,2009

Видатний філософ Г. Хадамер аргументовано стверджував: «Якщо ти справді на якийсь час увійшов у мистецтво, то світ прояснів і жити в ньому легше». Розвиток уяви, образного мислення, естетичних почуттів, збагачення життєвого досвіду через співпереживання героям, формування необхідних для адаптації в суспільстві відповідних до певної культури психодіяльних і психоповедінкових стереотипів, засвоєння національної ментальності – все це та й багато чого іншого означає театр у дитячому віці. З історії нам відомо про домашній театр в інтелігентних українських родинах, зокрема в родині Гоголів, Косачів, Заньковецьких, Крушельницьких, Тобілевичів, Рильських, Марійки Підгірянки. Його роль, як видається, була не останньою в процесі формування таких митців, як Микола Гоголь, Леся Українка, Іван Карпенко-Карий тощо. А вплив фольклорного театру вертепу зазнали, мабуть, всі відомі митці.
Проте сьогодні в Україні, за визнанням письменниці О.Забужко, на жаль, уже зросло ціле покоління людей, які не бачили театральних постановок - театр стає річчю елітарною, не доступною пересічній дитині та її батькам. Багато в чому театр підмінили мультсеріали, художні фільми. Проте відомо: у спілкуванні з безпосередньою лялькою, яка говорить зі сцени, спілкується з глядачем наживо, актуалізуючи дійство, криється неповторний шарм дитячого театру. Діти мають право на театр сьогодні так само, як і десятки, сотні років тому. І це право їм за будь-яких, навіть не надто сприятливих суспільних умов, мають забезпечити небайдужі дорослі. У наш час саме педагог мав би бути тією особистістю, яка найбільш готова до означеної вище функції. Проте ввести дитину в світ героя через інсценізацію - такою метою можуть задатися й батьки, хоч книжок для навчання цьому обмаль.
Методичний посібник «Затія-дивоглядія: Як зробити ляльковий театр другом кожної дитини» (автори-упорядники О.О.Тимофеєва, О.В.Борисенко), що побачив світ у тернопільському видавництві «Мандрівець» цьогоріч, містить багато чого необхідного для тих, хто хоче навчати й виховувати засобом дитячого лялькового театру. «Назва нашого порадника,- зазначають автори-упорядники в передмові,- не випадкова. Ми хотіли знайти для вже звичних слів «театр», «актор», «куліси» свої, милозвучні, рідні, наповнені глибоким змістом, набрані з чистого джерельця рідної мови слова». Не випадковий космогонічний підхід до справи: книжку написано з позиції пріоритету духовності, віри в силу рідного Слова, його благодатного впливу на дитину.
У першому розділі читач має змогу ознайомитися з нормативно-правовою базою, що стосується використання лялькового театру в дошкільному закладі. Другий розділ складають методичні матеріали та розробки про організацію ігрової діяльності в дошкільному навчальному закладі, алгоритм підготовки лялькової вистави, роль психогімнастики у формуванні можливостей самовираження особистості, виховання емоцій та почуттів дитини-дошкільника.
У додатках подано зразки занять з використанням лялькового театру для різних вікових груп, зокрема з елементами вивчення англійської мови та вправами на корекцію емоційної сфери дитини. Батьки знайдуть тут і поради щодо організації лялькового театру вдома. Особливо цінним є додаток сценаріїв для постановки в ляльковому театрі, зразки готових ляльок та карток-схем для їх виготовлення. До речі, серед сценаріїв багато таких, які автори-упорядники зібрали вивчаючи сучасну методичну роботу в дошкільних навчальних закладах. Ця частина містить також перелік літературних джерел, до яких може звернутися найширша аудиторія: вихователі, вчителі, студенти, батьки - усіх, кого, за визначенням авторів, «захопила ідея Театру, ідея гри».
Для тих, хто цікавиться історією педагогіки, подано фото, що фіксують театральну діяльність в дошкільних закладах на території Закарпаття в дорадянський час та сьогодні.
Матеріали навчально-методичного посібника переконливо доводять, що питання лялькового театру як виховного засобу авторами вивчене не поверхово, а з урахуванням усіх можливих аспектів. Мета -досягти високого рівня практичного втілення настанов нормативних актів щодо театралізації в навчально-виховному процесі - авторами втілюється якнайкраще. Тому рекомендуємо цей посібник кожному педагогу і батькові, не байдужому до формування дитини як творчої, неординарної особистості, як людини з багатою уявою, високим рівнем інтелекту, психічного та емоційного розвитку.

Методичні рекомендації до посібника "Календар спостережень за погодою. Квітковий календар". 1–4 класи

altТимофеєва Ольга Олександрівна, Ухіна Тетяна Борисівна, Тимофеєва В. І.
ISBN 978-966-634-332-4
Рік видання: 2007
Кількість сторінок: 52
Посібник укладено відповідно до чинної програми з предмета "Я і Україна" для 1–4 класів. Методичні рекомендації допоможуть спланувати й організувати спостереження за погодою за посібником "Календар спостережень за погодою. Квітковий календар" (Авт.-упор.: О. О. Тимофеєва, Т. Б. Ухіна, О. В. Тимофеєва, В. І. Борисенко. – Тернопіль: Мандрівець, 2007). Творчий додаток містить допоміжний матеріал (інформацію з природоохоронної роботи в Україні, квітковий гороскоп, ігри, розваги тощо) для роботи з дітьми молодшого шкільного віку на уроках і в позаурочний час. Для вчителів, студентів педагогічних навчальних закладів, батьків.

Календар спостережень за погодою. Квітковий календар

altТимофеєва Ольга Олександрівна, Ухіна Тетяна Борисівна, Тимофеєва В. І.
ISBN 978-966-634-331-7
Рік видання: 2007
Кількість сторінок: 36
"Календар спостережень за погодою. Квітковий календар" укладено відповідно до вимог чинної програми з предмета "Я і Україна" для 1–4 класів. Докладніше про органіацію роботи з "Календарем спостережень за погодою. Квітковим календарем" можна дізнатися у посібнику "Методичні рекомендації до посібника "Календар спостережень за погодою. Квітковий календар". (Авт.-упор.: О. О. Тимофеєва, Т. Б. Ухіна, О. В. Тимофеєва, В. І. Борисенко. – Тернопіль: Мандрівець, 2007). Для учнів, учителів початкових класів, студентів педагогічних навчальних закладів, батьків.