Наступність освітньої моделі – умова успішної підготовки дошкільників до навчання в школі

5eb5500d98ca7709090321У рамках курсів підвищення кваліфікації 10 червня 2020 відбувся вебінар „Наступність освітньої моделі – умова успішної підготовки дошкільників до навчання в школі”, учасниками якого були більше 180 педагогічних працівників дошкільної освіти та учителів початкових класів Закарпатської області. Спікером вебінару виступила Гавриш Наталія Василівна, доктор педагогічних наук, головний науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти Інституту проблем виховання Національної Академії Педагогічних Наук України, професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти Переяслав-Хмельницького державного університету ім. Г.Сковороди, голова науково-методичної комісії з дошкільної освіти МОН України, член Науково-методичної ради з дошкільної освіти МОН України, основоположник методики розвитку рідної мови. Модерувала вебінар Ольга Романчак, методист кабінету методики дошкільної та початкової освіти.

У вебінарі Гавриш Наталія Василівна проаналізувала точки зіткнення освітніх моделей дошкільної освіти та нової української школи. Звернула увагу на формування життєвонеобхідних компетентностей, якостей людини 21 століття, яка легко „вписувалася б” в новий світ. Презентувала ціннісні пріоритети програмно-методичного комплексу „Впенений старт”. Орієнтувала педагогічних працівників закладів дошкільної освіти спрямовувати освітній процес на збагачення досвіду взаємодії дитини старшого дошкільного віку з соціальним та природним оточенням через організацію специфічно дитячих видів діяльності, які формують відповідні життєві компетентності та якості психологічної зрілості. Окреслила основні підходи в роботі з дітьми, гнучкість свідомої позиції дорослого як партнера та організатора дитячого співтовариства.
Під час зустрічі було надано відповідь на ряд важливих запитань:           

-         про адаптацію учнів до навчання в школі;  
-         чи потрібно навчати дітей дошкільного віку читанню, письму?
-         як забезпечити інтеграцію освітнього процесу, щоб забезпечити виконання наказу про гранично допустиме навчальне навантаження на дитину у ЗДО?
-         чи слід звертати більшу увагу на навчання грамоти у тих дітей, які проявляють математичні здібності?    
-         реалізація принципу наступності в умовах карантину;
-         про особливості організації дистанційної освіти дітей дошкільного віку під час карантину.

На завершення учасники подякували Гавриш Наталії Василівні за надані науково-методичні рекомендації щодо успішної підготовки дошкільників до навчання в школі. Матеріали виступу Гавриш Н.В. можна завантажити ТУТ.