Дошкілля у центі уваги

foto01

На базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти 12 березня 2014 року відбувся обласний науково-теоретичний семінар з метою підвищення фахової майстерності педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів.
Понад шістдесят учасників: методисти дошкільної освіти міських (районних) методичних кабінетів, голови методичних об’єднань педагогів-дошкільників, керівники опорних дошкільних навчальних закладів Закарпатської області послухали виступи науковців кафедри педагогіки та психології ЗІППО, фахівців з дошкільної освіти Закарпаття та запрошених науковців – гостей зі Львова та Дрогобича.

Ходанич Л.П., к.п.н., доцент, завідувач кафедри педагогіки та психології ЗІППО виступила з доповіддю «Проблемний характер педагогічної діяльності: проблеми гуманізму», в якій розкрила основні загальноцивілізаційні тенденції ХХІ століття, історичні типи виховного ідеалу за Г.Ващенком. Дала чітку характеристику стилям педагогічного спілкування, окреслила правила та бар’єри гуманізму в освіті, основні проблеми в діяльності педагога. Лідія Петрівна підвела учасників семінару до висновку, який педагог потрібен суспільству сьогодні та які складові професійної майстерності педагога сприятимуть досягненню педагогічного ідеалу.
Цінним для учасників семінару став виступ Білан О.І., к.п.н., доцента кафедри розвитку особистості Львівського ОІППО, співавтора-упорядника програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». У своєму виступі «Основні принципи та методичне забезпечення змісту планування освітньо-виховного процесу згідно з програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» Олександра Іванівна розкрила на прикладах можливості планування освітньо-виховної роботи з дітьми дошкільного віку за даною програмою, проаналізувала орієнтовний розклад занять на тиждень для всіх вікових груп, наголосивши при цьому на актуальності та доступності християнського виховання для дітей середнього та старшого дошкільного віку.
Програму «Українське дошкілля» рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України. Це комплексна регіональна програма розвитку дітей дошкільного віку, яка відображає запити педагогів-практиків дошкільної освіти, орієнтує на системність щодо гуманістично спрямованої активної роботи з формування життєвої компетентності дошкільника.
Методичний аспект впровадження програми розвитку дитини дошкільного віку “Українське дошкілля” у дошкільному навчальному закладі № 11 “Світлячок” м. Дрогобич Львівської області розрила у своїй доповіді Разумна Л.М., методист Дрогобицького міського методичного кабінету Дрогобицької міської ради.
Людмила Михайлівна ознайомила слухачів з етапами модернізації освітнього процесу в ДНЗ № 11 “ Світлячок ” – 2009 – 2014 рр., моделлю методичного забезпечення впровадження програми “Українське дошкілля”, яка включає систему науково-методичних заходів з педагогічними працівниками, організацію освітньо-виховної роботи з дітьми та організацію роботи з родиною та громадськістю. Дала оцінку роботи системи науково-методичних заходів з педагогічними працівниками в ДНЗ № 11 “Світлячок” м. Дрогобич.
На сучасному етапі розбудови українського суспільства нагальною постає потреба виховувати дітей і молодь на таких морально-духовних цінностях, що сприятимуть формуванню людини, яка буде жити за законами добра, справедливості, чесності, гуманізму. Саме ці пріоритетні завдання проходять червоною ниткою через програму розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» через призму аналізу якої доцент кафедри педагогіки та психології ЗІППО к.п.н., доцент Рего Г. І. побудувала свій виступ «Духовне виховання як основа формування моральних якостей у дітей дошкільного віку».
Дошкільний вік у сенсі духовного розвитку унікальний і своєрідний. Він закладає основи образного сприймання світу як повного несподіванок і таємниць. Це перші кроки до духовного ідеалу, і за певних умов вони можуть перетворитися в любов до правди, до краси, до рідного краю. За словами Ганни Іванівни, основне завдання вихователів полягає в залученні дошкільнят до духовних переживань, вмінні зробити прагнення дитячих душ щирими, глибокими, різносторонніми.
До аналізу особливостей формування логіко-математичного розвитку дітей старшого дошкільного віку за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» долучилася і вихователь-методист Виноградівського дошкільного навчального закладу №1 «Берізка» Виноградівської райдержадміністрації.
Романчак О.О., методист кабінету методики дошкільної, початкової та інклюзивної освіти ЗІППО ознайомила учасників семінару зі змістом регіональної програми «Закарпатський віночок» як складової інтегрованого курсу «Культура добросусідства» та закликала методистів дошкільної освіти міських (районних) методичних кабінетів до співпраці по забезпеченню практичних доробок до програми.
На завершення науково-теоретичного семінару Петрів А.Б., головний спеціаліст відділу дошкільної, початкової та інклюзивної освіти департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської ОДА виступила з доповіддю «Про перспективи і динаміку розвитку дошкільної освіти Закарпаття на 2014 рік».
З метою поширення інформації по районах Закарпаття, учасники отримали матеріали обласного науково-теоретичного семінару «Шляхи підвищення фахової майстерності педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів» на електронних носіях.

Ганна Рего, к.п.н.,
доцент кафедри педагогіки та психології
Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти

foto02

foto03

foto04

foto05