Навчально-методична робота

Зустріч з представниками фінського проекту

fin

1 липня у Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти відбулася зустріч з предстаниками фінського проекту „Фінська підтримка української шкільної реформи”. До інституту завітали Арто Ваатокарі, керівник проекту „Навчаємось разом”, Ігор Хворостяний, радник з мовних питань проекту „Навчаємось разом”, к. філол. н., та Ксенія Охотник, місцевий координатор проекту. Під час зустрічі обговорювалися перспективи реалізації мовної статті Закону України „Про освіту”, ефективність заходів, запропонованих Дорожньою картою імплементації мовної статті Закону України „Про освіту” на 2019-2023 рр., ефективні шляхи побудови комунікаційної стратегії щодо вироблення позитивного ставлення до вивчення та викладання української мови у закладах загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин.

Ужгород. Освітянський форум. Постскриптум

forum 1

Навчання – це не заповнення
відра водою,
а розпалення вогнища.
Вільям Батлер Єйтс

23 травня наші учні складуть ЗНО з української мови та літератури. Навряд чи диво трапиться й Закарпаття в рейтингах із останнього місця переміститься на перше. Знову можна буде критикувати закарпатських філологів. Та що там філологів? Усю освіту загалом.

Всеукраїнська акція з прибирання

«Зробимо Україну чистою разом!» — щорічна весняна одноденна всеукраїнська соціально-екологічна акція з прибирання та благоустрою засмічених зелених зон та місць громадського відпочинку. Метою цього проекту є формування у населення України культури дбайливого ставлення до довкілля, правильного поводження з відходами, об’єднання громади, влади, бізнесу та ЗМІ для ліквідації стихійних сміттєзвалищ.

Читайте на сайті Держекоінспекції Сумської області: http://deisumy.gov.ua/?page_id=39

01 1
"Зробимо Україну чистою" – щорічна наймасштабніша весняна акція, яка об'єднує громадян усієї України з метою формування культури дбайливого ставлення до довкілля. До заходу долучаються містяни, педагоги, учні.
Працівники Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти також долучилися до Всеукраїнської акції з прибирання. Учасники прибирали прилеглу територію інституту, вивозили сміття.
Будемо відповідальними, Україна починається з тебе!

Презентація проекту «Фінська підтримка реформи української школи»

00

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки 26.02.2019 №1/9-96 сьогодні, 15 березня, відбулася презентація 4-річного проекту «Фінська підтримка реформи української школи» за участю Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич та Генерального директора Фінської національної агенції з освіти Оллі-Пекка Хайнонена. Закарпатська делегація у складі директора ЗІППО, методиста обласного методичного центру при департаменті, начальника відділу освіти Великоберезнянської райдержадміністрації та педагогів пілотних закладів загальної середньої освіти взяла участь у заході.

Звітувався Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти

zvit 1

29 січня відбулося розширене засідання Вченої ради Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, де директор Тетяна Палько, звітувала про виконання Плану роботи закладу за 2018 рік та перспективи розвитку на 2019 рік.
У роботі засідання взяв участь заступник директора департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА Аттила Штерр.

Свій до свого зі своїм … кращим досвідом

IMG 6149

Нещодавно на базі ЗІППО пройшла друга навчальна сесія у рамках науково-дидактичного проекту щодо створення та впровадження в практику закладів післядипломної педагогічної освіти програми навчання педагогічних працівників української, як другої мови.

«Голуб миру» об’єднує громаду

19 вересня на площі Театральній у місті Ужгороді за сприяння Міністерства освіти і науки України, департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської обласної державної адміністрації та Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбулася Flash mob акція «Молитва за Україну» в рамках Всеукраїнської освітньої кампанії «Голуб миру», присвяченої Міжнародному дню миру.

Навчально-методична робота

Необхідність у безперервній освіті фахівців, а разом з тим і у визначенні основних методологічних підходів до такого відносно нового компонента освітньої сфери, як післядипломна освіта, на сьогоднішній день є одним із стратегічних завдань педагогічної науки і практики. Післядипломна освіта є специфічною складовою частиною освіти дорослих.
Комплексна освітня підготовка педагогічних працівників у 2012 році суттєво вдосконалилась. Організація курсового підвищення кваліфікації педагогічних кадрів концептуально орієнтована на реалізацію ціннісно-культурологічної парадигми, відповідно до якої вчитель не виконавець, а творець навчально-виховного процесу. Для самовтілення, зокрема, в якості організатора творчого процесу вчителеві потрібно бути обізнаним із сучасними педагогічними концепціями, досягненнями педагогічної теорії і практики, відчувати актуальне звучання в інноваціях та особистої активності. Тому головна мета післядипломної педагогічної освіти випливає зі сполуки таких завдань:
підвищення професійної кваліфікації педагогів із спеціальною освітою;
ознайомлення освітянського загалу з новітніми досягненнями методики навчання та виховання;
поглиблення й розширення соціально-педагогічних, економічних і політичних знань вчителів конкретних фахових дисциплін;
організація розробки стандартів освіти, підручників, методичних посібників, програм і допоміжних дисциплін;
організація та проведення науково-практичних конференцій і семінарів із проблем навчально-виховного процесу.
Визначальні принципи післядипломної освіти з погляду розвивального навчання: системність, неперервність, фундаментальність, гуманізація та гуманітаризація навчально-виховної діяльності. Такі підходи мають дозволити реалізувати принципово нову методологію підвищення кваліфікації освіти, зорієнтовану на особистість вчителя, запити школи, скеровану на інтелектуалізацію процесу навчання і виховання. При такому підході змішуються акценти з процесу передачі нормативного змісту післядипломної освіти в бік розвитку індивідуальних систем фахової підготовки. Це дозволяє реалізувати особистісно-гуманістичну позицію, системне бачення педагогічної реальності, орієнтацію в предметній галузі, знання сучасних педагогічних технологій зарубіжного та інноваційного досвіду, формування креативних якостей, рефлексивної культури педагога. Основний наголос пов’язуємо не з технологічно-інформаційними прийомами чи підходами, а з інтелектуально-особистісним розвитком вчителя, засвоєння ним нових наукових теорій і методологій, реалізацію розвивальної системи взаємодії вчителя з учнями.
В основу цього процесу покладено такі основні завдання щодо виконання планів навчально-методичної роботи:
- оптимізація змісту і обсягів навчально-виховного процесу на курсах підвищення кваліфікації;
- розробка шляхів інтенсифікації навчального процесу на основі комплексного використання організаційних форм, методів і засобів активного навчання, використання передового досвіду вчителів-новаторів;
- розширення світоглядної направленості навчального процесу в теоретичній і практичній підготовці вчителів;
- удосконалення форм і методів методичного керівництва самостійної роботи слухачів, розробка оптимальних форм її планування, організації і контролю;
- виявлення, вивчення, узагальнення і впровадження передового педагогічного досвіду вчителів-новаторів і  інноваційних процесів управління навчально-виховним процесом у школі;
- розробка нових програм, навчальних і методичних посібників, підручників для освітянських закладів області;
- організація і участь у семінарах, нарадах, круглих столах, школах педагогічної майстерності, науково-практичних конференціях;
- координація й експертиза навчально-методичної роботи в освітянських закладах регіону.
Ще одним важливим компонентом навчального процесу є його зміст. Зміст зумовлений цілями і завданнями підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Специфічність змісту в системі підвищення кваліфікації у порівнянні з іншими ланками освіти в тому, що при підвищенні  кваліфікації освітян провідною метою є не тільки осмислене засвоєння слухачами навчальної інформації, але і розвиток у них професійних умінь і навичок, обмін передовим досвідом, оперативне застосування отриманих знань у своїй практичній діяльності.
Основними джерелами змісту у системі підвищення кваліфікації педагогічних кадрів є :
посадові кваліфікаційні характеристики;
директивні, нормативні документи про функціонування галузі науки;
передовий досвід.
Практика показує, що формування нового педагога є основною умовою ефективної підготовки учнів до інноваційних процесів. Методичні служби області (інститут, рай(міськ) методкабінети, шкільні) вносять значні зміни у роботу по навчанню педагогів. Ці зміни спрямовані на перенесення пріоритету з інформативно-ретрансляційного навчання на особистісно-розвивальне. Розроблено моделі діяльності методичних служб щодо впровадження особистісно-розвивальної технології в роботі з педагогічними кадрами, холістичного навчання суб’єктів педагогічного процесу.
В основу розробленої і успішно діючої системи підвищення кваліфікації педкадрів в інституті покладено принципи задоволення особистісних, соціальних потреб та неперервності навчання. Планування і прогнозування курсів підвищення кваліфікації відбувається знизу, з урахуванням запитів педагогічних працівників і відповідно до Програми розвитку освіти області на 2003-2012 роки. Розроблені нові багатоваріантні навчальні плани та програми підвищення кваліфікації. В них передбачено в діагностико-аналітичному модулі роботу над курсовими проектами та їх  захистом, фахове та загальне вхідне та вихідне діагностування рівня підготовки слухачів. Диференціації, індивідуалізації, оптимізації навчання  сприяє те, що в інституті розроблені, поєднуються і запроваджуються різні його форми: очна, очно-заочна, дистанційна, самоосвітня, індивідуальна. Раціонально поєднуються стаціонарні і виїзні курси, відповідно до потреб організовуються і проводяться проблемні та тематичні курси.  В цьому році різними формами підвищили свою кваліфікацію при інституті  4002  педагогічних працівників освітніх установ області із 37 напрямків. Проводиться робота з наближення курсової підготовки до місця праці вчителів. На виїзних курсах цього року підвищили кваліфікацію 186 педагогічних працівників, що складає   5 %  від загальної кількості,  з них: 916 педагогів за очно-заочною формою навчання, що становить  23 %, 8  чоловік за дистанційною формою.
Інститут отримав дозвіл на підготовку керівників освітніх закладів з напряму «Охорона праці». У цьому році пройшли навчання 684 педагогічних працівники та керівників освітніх установ області, причому  більше 80%  слухачів  виїзних  курсів.

Завантажити документ