Конференція працівників навчальних закладів області

DSC 0384 

17 серпня у залі ПАДІЮНу зібралися кращі представники чисельної педагогічної громади Закарпатського краю на конференцію працівників навчальних закладів системи загальної середньої освіти.
Розпочав роботу освітянського форуму Михайло Мотильчак, директор департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА, який зробив акценти на основних моментах 2014/2015 навчального року: внесено зміни до навчальних планів та програм, МОН України спільно з НАП України розроблено Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді, активно обговорюється проект Базового закону про освіту. Метою цих змін є забезпечення рівного доступу та підвищення якості освітніх послуг.

Скасовано заборону на використання у ЗНЗ навчальної літератури, видрукуваної до 2012 року; розроблено новий механізм з конкурсного відбору рукописів підручників, новий підхід до проведення ДПА, зокрема, у випускних класах (результати ЗНО з української мови і літератури зараховуватимуться як результати ДПА). Відмінено низку нормативно-розпорядчих документів, здійснюється системна робота з удосконалення науково-методичного забезпечення ЗНЗ навчання мовами національних меншин. У місцях компактного проживання представників національних меншин забезпечено рівний доступ до отримання якісних освітніх послуг рідною мовою, мовна політика базується на основі вільного вибору батьками та школярами мови навчання та права вивчати ту чи іншу мову. Михайло Андрійович наголосив, що цьогоріч уперше проведено у місті Ужгороді ІV етапу І Всеукраїнської учнівської олімпіади з угорської мови та літератури. Керманич освітян зазначив, що кількість загальноосвітніх навчальних закладів у краї у 2014/2015 н.р. не змінилася – 669, і це відрадно. Акцентував увагу присутніх на організації харчування у ЗНЗ, фінансуванні освітніх закладів тощо. Зупинився на загальній середній освіті, зокрема на результатах ДПА з української мови та літератури.
Михайло Андрійович наголосив, що першочергове завдання педагогічної громади краю – це надання якісних освітніх послуг та виховання свідомих, національно-патріотичних громадян України.
Тетяна Палько, директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, вела мову про науково-методичний супровід роботи з обдарованими учнями та проведення конкурсів педагогічної майстерності. Вона наголосила, що першим успішним кроком у роботі з дітьми є діагностика та виявлення індивідуальних особливостей, які допоможуть направити у потрібне русло нестандартне мислення, пізнавальний інтерес, інтелектуальні здібності, ерудицію тощо. Зупинилася на результатах учнівських олімпіад, назвавши рейтинг десяти найсильніших загальноосвітніх навчальних закладів області, учні яких були призерами ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад, та озвучила інноваційні підходи щодо проведення олімпіадних перегонів. Звернула увагу на відбірково-тренувальні збори та наголосила на рисах, якими має володіти творчий, креативний вчитель-професіонал, навчаючий обдаровану молодь.
Тетяна Василівна акцентувала увагу присутніх на заході “Інтелектуальні бої — 2015” для випускників ЗОШ І-ІІІ ст. Закарпатської області – переможців (призерів) обласних предметних олімпіад із номінацій «Кращий математик», «Кращий хімік», «Кращий інформатик», «Кращий фізик», «Кращий біолог», який проводився під патронатом Закарпатської ОДА та голови Закарпатської обласної ради.  
Директор інституту вела мову про Всеукраїнський конкурс «Учитель року», який допомагає молодим, ерудованим, творчим, креативним фахівцям розкрити свій потенціал, показати творчі напрацювання та поборотися за звання кращого педагога.
Михайло Шеверя, заступник директора департаменту – начальник управління освіти та науки  Закарпатської ОДА, окреслив особливості організації навчально-виховного процесу у 2015/2016 навчальному році.
Доповідачі висвітлили низку питань, які найбільше актуальні сьогодні в розвитку освіти краю.
Освітянський форум продовжив роботу на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, де працівники установи провели низку інструктивно-методичних нарад щодо актуальних питань організації навчально-виховного процесу, особливостей викладання предметів в основній школі відповідно до вимог Державного стандарту загальної середньої освіти тощо.

DSC 0377

DSC 0397

DSC 0401 DSC 0409