Надбання Закарпатського ІППО впродовж 2014 року

zvit1

18 червня у Закарпатському ІППО відбулося розширене засідання Вченої ради, де директор Тетяна Палько звітувала про виконання плану роботи закладу на 2014 рік та перспективи розвитку на майбутнє.

Михайло Мотильчак, директор департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА, взяв участь у роботі освітянського засідання.
Тетяна Палько, директор Закарпатського ІППО, розпочала свій виступ із впровадження нових освітніх технологій, організації навчального процесу керівних педагогічних кадрів та реалізації сучасних моделей інваріантної освіти, у т.ч. з використанням ІКТ. Започатковано кредитно-накопичувальну систему підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, тобто освіта впродовж життя.

zvit3
Окреслила різноманітні напрями діяльності в інституті:
• підготовка та участь у наукових конференціях, круглих столах, семінарах регіонального рівня;
• вебінари (але ця форма роботи, на превеликий жаль, не завжди вдається);
• розробки програм, посібників, рекомендацій, інструктивно-методичних листів, концепцій, положень, науково-методичний супровід роботи з керівними, дошкільними, позашкільними кадрами).
Упродовж 2014 року проведено 6 засідань Вченої ради. Тематика – різноманітна. Тетяна Василівна акцентувала увагу присутніх на тих положеннях, які затверджені Вченою радою:
• поширення узагальненого перспективного педагогічного досвіду;
• положення про стажування педагогічних та науково-педагогічних працівників ВНЗ;
• положення про елементи кредитно-модульної системи;
• положення про експертну комісію Науково-методичної ради.
Проведено 8 засідань науково-методичної ради, де висвітлювалися актуальні питання: особливості роботи з обдарованою молоддю; впровадження здоров'язбережувальних технологій; забезпечення наступності змісту дошкільної початкової освіти; схвалено 140 методичних розробок педагогічних працівників області.
Минулого року запроваджена експериментальна діяльність регіонального рівня. Це такі експерименти, як формування здорового способу життя учнівської молоді в ЗНЗ (ЗОШ №12 м. Ужгорода); естетизація виховного середовища школи як фактору формування емоційної культури учнів (ЗОШ №6 м. Мукачева); поглиблене вивчення української мови в 5-9 кл ЗОШ у класах з угорською мовою навчання (ЗОШ 34 м. Берегова і Берегівського району); формування морально-духовного навчання шкільної молоді у СЗОШ №2 м.Ужгорода.
Науково-педагогічний колектив ЗІППО на кожен проект, який з’являвся на сайтах МОН чи на Комітеті Верховної Ради, реагував своїми пропозиціями, побажаннями, відгуками щодо вдосконалення та поліпшення запропонованих задумів.
2014 року укладено угоди з багатьма закладами ВНЗ щодо співпраці та стажування: Інститут інноваційних технологій та змісту освіти; Закарпатський художній інститут; Карпатський університет ім. А.Волошина; Берегівський медичний коледж; Закарпатський лісотехнічний коледж; Ужгородський коледж культури і мистецтв; Український фонд «Крок за кроком»; видавництво «Генеза».
Директор наголосила, що 31 науково-педагогічний працівник з ЗНЗ області пройшли стажування у ЗІППО згідно з підписаними угодами про стажування.
Тетяна Палько відмітила успішну роботу WEB-сайту інституту, зауваживши, що наш інститут першим в Україні, спільно з науковцями і методистами, створив сайт «Віртуальний дитячий заклад «Дивокрай». Зауважила, що повністю розкрити роботу працівників інститут за такий короткий період неможливо, але лише творчі, креативні та наполегливі педагоги, які працюють в інституті, спільними зусиллями зможуть розвивати освіту краю.

zvit6

Про науково-дослідну роботу розповів Михайло Басараб, директора з науково-дослідної роботи та міжнародної діяльності, окресливши науково-дослідні теми, над якими працювали кафедри ЗІППО, теми засідань Вченої ради, де обговорювалися та затверджувалися положення. Поза увагою не залишилася Концепція національно-патріотичного виховання та проект Закону України "Про вищу освіту", до яких доцільно б внести поправки до окремих пунктів. Михайло Басараб запропонував роботу інституту визнати задовільною, а звіт схвалити.

zvit5

Василь Петечук, заступник директора з навчально-методичної роботи та моніторингу якості освіти, зауважив, що робота працівників інституту заслуговує на високу оцінку. Також зауважив, що така форма роботи як вебінар, на його думку, не належним чином розкриває можливості та творчий потенціал педагогів. Василь Михайлович відмітив, що робота інституту задовільна, а звіт вважає змістовним та пропонує затвердити.
Михайло Мотильчак, директор департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА, наголосив, що інститут та департамент працюють як єдине ціле і працюватимуть так і надалі. Зауважив, що працівникам інституту потрібно більше уваги приділяти роботі з керівними кадрами. Михайло Андрійович відмітив, що враховуючи проект Закону «Про освіту», основна увага акцентується на ролі вчителя, який є головним носієм усіх реформ. Він побажав усім працівникам інститут творчості, натхнення та мирного неба.

zvit7

Лідія Ходанич, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки та психології ЗІППО, розповіла про особливості роботи журналу "Освіта Закарпаття", відмітивши, що це видання – обличчя нашого освітянського краю, а матеріали, які друкуються у часописі – надзвичайно цінні для вчителів. Вагомим є й те, що журнал виставлено на сайті інституту, й що він доступний широкій педагогічні громадськості. Лідія Петрівна зачитала схвальні відгуки читачів та зауважила, що потрібно налагодити більш тісну співпрацю з областями та вишами.
Василь Химинець, доктор фізико-математичних наук, професор, наголосив, що потрібно відзначити високу професійну майстерність членів редколегії, які ґрунтовно відбирають матеріали за певною тематикою. Василь Васильович подякував усім за злагоджену та чітку організовану роботу щодо формування та випуску номерів журналу «Освіта Закарпаття» та побажав колегам креативності, професіоналізму та позитивних емоцій.

zvit8