ІІ Міжнародна літня школа на Закарпатті стартувала!

DSC 1447

26 червня на базі Закарпатського інститут післядипломної педагогічної освіти розпочала роботу ІІ Міжнародна літня школа „Розвиток академічної мобільності педагогічних, науково-педагогічних працівників та керівників навчальних закладів у європейському освітньому просторі”, мета якої – ознайомити учасників Літньої школи з можливостями розвитку професійної педагогічної і наукової кар’єри в умовах інтеграції української освіти в європейський освітній простір та підготовка до розроблення проектних ідей, написання проектних пропозицій і пошуку партнерів для участі у міжнародних проектах та програмах академічної мобільності для учасників освітнього процесу відповідно до бюджетної програми ЄС на фінансову перспективу 2014 – 2020 рр.
Учасники впродовж чотирьох днів братимуть участь у воркшопах, майстер-класах, слухатимуть лекції кращих фахівців наукових установ країни, фахівців Центральноєвропейської Академії Навчань та Сертифікації (CEASC) (м. Бидгощ, Республіка Польща), Дебреценського університету (Угорщина).

Розпочав роботу Літньої школи Віктор Олійник, ректор, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) та член Президії Національної академії педагогічних наук України, заслужений працівник освіти України ДВНЗ „Університет менеджменту освіти” НАПН України; Наталія Гончаренко, завідувач сектору координації діяльності регіональних навчальних закладів ДНУ „Інститут модернізації змісту освіти”, доцент; Тетяна Палько, директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти. Вони привітали учасників форуму, наголосивши, що присутні сьогодні освітяни України перейматимуть європейський досвід і ділитимуться досягненнями та навиками. Побажали не лише отримати корисну інформацію, а й вміло застосувати її на практиці.
У перший день роботи Літньої школи представлено роботу Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти в контексті організації міжнародної діяльності. Розповідаючи про досвід і результати співпраці Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти із зарубіжними партнерами, Тетяна Палько наголосила, що впровадження міжнародних проектів „Європа в школі” („Європа в школі 2”) та „Інноваційні методи в освіті для підтримки партнерства – InovEduc” сприяють інтеграції української освіти в європейський простір, відкривають нові можливості та допомагають реалізовувати вимоги, які кладе перед освітянською громадою Нова українська школа.
Про зміст та значення Міжнародних освітніх проектів вели мову завідувач кафедри природничо-математичної освіти та інформаційних технологій Віктор Орос, кандидат фізико-математичних наук, доцент, заслужений учитель України та Оксана Іваць, доцент кафедри менеджменту та інноваційного розвитку освіти, кандидат соціологічних наук, які презентували можливості та шляхи застосування продукту проектів, наголосили на унікальності українських педагогів, які втілюють інноваційні технології для розвитку творчих здібностей та креативності учнів. Інформували про те, що проекти покликані створювати сприятливі умови для міжнародного діалогу культур, традицій, спілкування в єдиному Європейському просторі.    
Під час роботи круглого столу „Розвиток мобільності педагогічних, науково-педагогічних працівників та керівників навчальних закладів ДВНЗ „Університет менеджменту освіти”, Наукової академії педагогічних наук України та Закарпатської області в контексті євроінтеграції освіти України”, про роботу загальноосвітніх навчальних закладів, скеровану на впровадження міжнародних освітніх програм, організацію грантових проектів та досягнення в цьому напрямі розповіли Петро Кіндюх, директор Ужгородської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов Ужгородської міської ради Закарпатської області; Моніка Майорош, директор Шишлівської ЗОШ І-ІІІ ст. Ужгородської районної ради Закарпатської області; Світлана Дутко, заступник директора з виховної роботи класичної гімназії Ужгородської міської ради Закарпатської області. Шляхи та результати впровадження міжнародних проектів зацікавили учасників Школи, викликали жваву дискусію та обговорення.  
На другий день роботи освітнього форуму Микола Смолінський, президент Центральноєвропейської Академії Навчань та Сертифікації (Республіка Польща), ознайомив учасників тренінгу з особливостями розробки проектних ідей та підготовки проектних пропозицій для залучення фінансування проектів від фондів ЄС та донорів, що присутні в Україні, з правовими засадами створення та функціонування проектного офісу, його структурою, фінансовими інструментами для реалізації освітніх проектів, програмами ЄС Європа Креативна, Еразмус+, Ноrizon2020 та провів тренінг „Підготовка до участі у програмі Horizon2020” (структура програми, умови участі, конкурсна документація, Participant Portal, інформація про оголошені конкурси).
Учасники літньої школи мали змогу відвідати історичні та архітектурні пам’ятки краю, насолодитися захоплюючими краєвидами, скуштувати колоритні страви закарпатської кухні. Навчатись відпочиваючи, що може бути краще?