Обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти

3 грудня відзначають Міжнародний День інвалідів

inkluzia

Міжнародний день інвалідів щорічно відзначають 3 грудня. Ініціатором проведення цього символічного дня стала Організація Об'єднаних Націй, яка в 1992 році запропонувала заснувати таке свято на честь закінчення Десятиліття інвалідів, проголошеного в 1983 році.
Відзначення Міжнародного дня інвалідів – справедлива шана суспільства та нагадування всім про обов'язок перед інвалідами, що потребують захисту та підтримки у цей непростий час. Інваліди – це не просто категорія людей. Це окремі життя, окремі трагедії, окремі людські надії на те, що все буде добре. На щастя, поряд з ними є ті, хто хоче допомогти, і хто допомагає.

Семінар учителів-логопедів

14 листопада у Міжгірській СЗОШ І-ІІІ ст. з поглибленим вивченням окремих предметів імені Августина Волошина відбувся обласний семінар-практикум учителів-логопедів „Організація логопедичної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів“. До участі у роботі семінару були запрошені завідувачі логопедичних пунктів, учителі-логопеди дошкільних навчальних закладів комбінованого типу та спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів.

Роль асистента вчителя в інклюзивному навчанні

Днями у Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти відбулося засідання асистентів вчителів області «Роль асистента вчителя в інклюзивному навчанні» за участю асистентів вчителів області.
Методистом кабінету методики дошкільної, початкової та інклюзивної освіти ЗІППО Гаяш Оксаною Володимирівною проведено засідання круглого столу.

Особливості організації навчання і виховання дітей із особливими потребами

26 серпня у Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся обласний методичний семінар для методистів методкабінетів районних/міських відділів/управлінь освіти, що відповідають за інклюзивну освіту, та завідувачів районних (міських) ПМПК «Особливості організації навчання і виховання дітей із особливими потребами в умовах ДНЗ».

ФОРМУВАННЯ ТОЛЕРАНТНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАСОБАМИ ЛІТЕРАТУРИ РІДНОГО КРАЮ

Толерантне ставлення людини
Збереже планету від негод,
Розрубає мотлох павутини,
Переріже нитку перешкод.

Толерантне ставлення до всього
Збереже, врятує і спасе,
Допоможе вгледіть перемогу,
Допоможе витримати все.

Виховання толерантності в людських взаємостосунках, формування менталітету толерантності – найважливіше стратегічне завдання освіти в XXI столітті.

Парламентські слухання

parlamsluh1

4 червня у Верховній раді України відбулися парламентські слухання «Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення».

Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів. Технологія портфоліо в інклюзивному класі

У навчальному процесі має здійснюватися контроль за виконанням індивідуального навчального плану (ІНП). За допомогою контролю визначається взаємозв’язок між рівнем навчання, що планувався, і досягнутим, створюються умови для варіювання та добору навчального матеріалу з урахуванням актуального розвитку учня. Таким чином з’ясовується відповідність ІНП потенційним можливостям учня та його ефективність.

Сутність процесів адаптації та модифікації для ефективності навчання учнів з особливими освітніми потребами

Гаяш О.В. - канд. пед. наук,

методист кабінету дошкільної, початкової

та інклюзивної освіти ЗІППО

Виважене, ефективне навчання приносить користь усім учням. Однак, для учнів з особливими потребами може стати необхідною додаткова, а іноді і спеціальна підтримка у навчанні, яка допоможе їм брати повноцінну участь у заняттях і реалізовувати свій потенціал. Універсальних рецептів не існує, особливо коли йдеться про учнів з порушеннями у розвитку.

Методичні рекомендації щодо складання індивідуального навчального плану учня з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі

Запорукою успішного входження дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивне середовище є розробка індивідуального навчального плану. Ця вимога законодавчо закріплена. Відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 18.05.2012 р. № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», навчально-виховний процес у класах з інклюзивним навчанням загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється відповідно до робочого навчального плану школи, за навчальними програмами, підручниками, посібниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України для загальноосвітніх навчальних закладів. Для дітей з особливими освітніми потребами, які мають інтелектуальні порушення та зі складними вадами розвитку (вадами слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з розумовою відсталістю, затримкою психічного розвитку) на основі робочого навчального плану школи розробляється індивідуальний навчальний план (ІНП) з урахуванням рекомендацій психолого-медико-педагогічної консультації та на основі Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку.

завантажити повний текст

Методичні рекомендації щодо складання індивідуальної програми розвитку учня з особливими освітніми потребами

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 18.05.2012 р. № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», для учнів з обмеженими можливостями здоров’я, які навчаються в інклюзивних класах, має розроблятися індивідуальна програма розвитку (ІПР). Дану програму готує група фахівців, до складу якої входять: заступник директора з навчально-виховної роботи, вчителі, асистент учителя, психолог, учитель-дефектолог та інші педагогічні працівники. До процесу розробки ІПР обов’язково залучаються батьки, або особи, які їх замінюють. Метою цієї роботи є визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дитини з особливими освітніми потребами.

Завантажити повний текст із таблицями