2 квітня – Всесвітній день поширення інформації щодо проблеми аутизму (ООН)

autВсесвітній день поширення інформації про проблеми аутизму (World Autism Awareness Day) встановлений резолюцією Генеральної асамблеї ООН від 21 січня 2008 року і відзначається 2 квітня кожного року.
Знаково, що ця дата припала саме на період підвищення кваліфікації вчителів-дефектологів на базі ЗІППО. У ході сьогоднішньої конференції обміну досвідом (у рамках курсів підвищення кваліфікації) ключовим було питання інформування про інвалідність.

 

 

aut1Окрім того, що педагоги організовують щоденні практики спілкування, інколи виникає потреба або бажання інформувати дітей про інвалідність, про конкретні порушення. 
Як зазначає магістриня корекційної педагогіки, поведінкова аналітикиня, вчителька-логопединя школи №58 м. Києва, виконавча директорка Української асоціації поведінкових аналітиків Ольга Малікова: «На початку навчання дітей я не раджу, пояснюючи це, використовувати мультфільми чи відео про порушення, діагнози, інвалідність. По-перше, дитині з ООП може бути неприємно, і це може бути неетичнощодо неї.
Також треба враховувати, що діти початкових класів не зможуть зрозуміти природу інвалідності чи діагнозу. З такими дітьми краще проводити обговорення чи заходи про розуміння відмінностей людей, пошук спільних рис, взаємоповагу.
Я раджу в будь-якому класі, незалежно, чи є в ньому дитина з ООП, святкувати дні інформування про хвороби та діагнози людей. Наприклад, у такі дні часто влаштовують флешмоби – як-от, у День інформування про синдром Дауна люди одягають різні шкарпетки».
Педагоги можуть залучити дітей до цього, розповісти, показати відео успішних прикладів досягнень таких людей, зазначити, що це – не свято, а день, коли люди демонструють, що їм не байдуже. Наприклад, у Міжнародний день незрячих можна запропонувати дітям отримати досвід, що таке бути незрячим, зав’язуючи очі і виконуючи щоденні справи.
Однак ми не можемо примушувати дітей брати в цьому участь, активно долучатися, дотримуватися вказівок. Не можна акцентувати увагу чи сварити дитину за те, що вона, наприклад, не прийшла в різних шкарпетках на шкільну акцію до Дня дітей із синдромом Дауна, чи не вдягнула блакитне 2 квітня у Всесвітній день поширення інформації про проблеми аутизму .
Більш детальніше з темою «Як організувати та підтримувати спілкування і взаємодію дітей в інклюзивному класі.» Частина 1. Ви можете ознайомитися на сайті НУШ за цим покликанням ТУТ
Всесвітній день поширення інформації про проблеми аутизму (World Autism Awareness Day) встановлений резолюцією Генеральної асамблеї ООН від 21 січня 2008 року і відзначається 2 квітня кожного року.
Згідно даних ООН, більш ніж  60 мільйонів осіб у світі живуть з діагнозом «аутизм».
Розлади зі спектру аутизму маніфестують в ранньому дитячому віці і спостерігаються протягом всього життя людини, зумовлюючи обмеження її соціального функціонування.
Згідно МКХ-10 та DSM-IV аутизм відноситься до загальних розладів розвитку та діагностується у дитячому віці. Але аутизм не обмежений лише періодом дитинства, він залишає свої ознаки на все життя, впливає на можливість отримання освіти, роботу людини, стосунки в громаді, сімейні відносини та ін.
За даними ВООЗ поширеність розладів зі спектру аутизму в дитячому віці становить понад 1% від дитячої популяції  у світі і навіть перевищує 1% в країнах Європи. За даними Міжнародної асоціації «Аутизм-Європа» кожна 88 дитина в Європі має ознаки розладів загального розвитку та потребує  медико-психологічної допомоги. По усьому світу 2 квітня одягають блакитне на знак підтримки людей з аутизмом, розладом розвитку нервової системи, що утруднює комунікацію.
aut3«Ау», – кричать люди, якщо заблудять у лісі. Це означає: «я сам, відзовіться, хто чує». Слово «аутизм» теж цього кореня, воно походить від грецького autos – «сам», а аутизм — «занурення у себе».. Сучасне значення поняття «аутизм» в якості назви хвороби, за даними проекту DilovaMova.com, з’явилося не так давно. У минулому сторіччі, в 1938-му році австрійський педіатр і психіатр Ганс Аспергер на одній зі своїх лекцій з дитячої психології став використовувати термін, введений швейцарським психіатром Ейгеном Блейлером для визначення досліджуваної їм симптоматики, названої Аспергером як «аутистичні психопати». Саме Блейлеру належить сучасне поняття термінології аутизму.
День поширення інформації про аутизм започаткували, щоб поширювати інформацію про цей розлад в усьому світі. Блакитний колір і пазли є символами цього дня. Аутизм, як окрему проблему, виокремили лише наприкінці 30-х років минулого століття. Відтоді змінилися підходи до лікування і діагностика. Уже діагностують цілий спектр розладів, які відносять до аутизму. Вдосконалення діагности збільшило і кількість діагностованих випадків.
Раніше говорили про 1 дитину зі 100, тепер кажуть про 1 із 88, і навіть одну із 65, яка має цей розлад. ». Людям із цим розладом дуже важко комунікувати зі світом і спілкуватися з іншими людьми. Перші ознаки аутизму, зазвичай, проявляються у дітей до 3-х років і якщо батьки і лікарі їх вчасно помітять, то такій людині можна допомогти втримати зв’язок зі світом. До того ж, інтелект аутистів не завжди понижений, дуже часто такі люди проявляють хороші, а подекуди і виняткові здібності у певних сферах.