136 педагогів пройшли курси підвищення кваліфікації фахівців інклюзивно-ресурсних центрів та асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти з інклюзивним та інтегрованим навчанням відповідно до вимог Концепції "Нова українська школа"

136 1

Курс України на європейську інтеграцію вимагає перегляду пріоритетів державної політики у сфері освіти, зокрема впровадження міжнародних підходів до навчання дітей з особливими освітніми потребами, які б базувались на засадах рівних можливостей та доступу до якісної освіти. Виконання цих завдань безпосередньо залежить від ефективності діяльності інклюзивно-ресурсних центрів.

У контексті європейських цінностей інклюзивна освіта вимагає значної переорієнтації свідомості суспільства і насамперед педагогічних працівників, а також здійснення педагогами професійно-педагогічної діяльності з урахуванням принципів толерантності, поваги до індивідуальних особливостей дітей, недопущення дискримінації.
Впровадження інклюзивної освіти в нашій країні, реалізації вимог Концепції «Нова українська школа» зумовило потребу у підготовці педагогів до роботи в інклюзивному освітньому середовищі та необхідність ввести в систему курсів педагогічної підготовки ЗІППО освітньої програми проведення підвищення кваліфікації фахівців інклюзивно-ресурсних центрів та асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти з інклюзивним та інтегрованим навчанням.
На виконання наказу МОН України №4 від 15.01.2018 р. «Про деякі організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників в умовах Нової української школи», наказу департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА №171 від 19.06.2019 «Про організацію підготовки педагогічних працівників в умовах Нової української школи» та відповідно до затвердженого графіку сертифікованими тренерами на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти були проведені курси підвищення кваліфікації асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти з інклюзивним та інтегрованим навчанням відповідно до вимог Концепції «Нова українська школа» (97 асистентів вчителів отримали сертифікати); тренінг з підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які є фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів відповідно до навчальної програми для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів «Користування психодіагностичними методиками WISC-IV, Leiter-3, Conners-3, PEP-3 та CASD», курси підвищення кваліфікації фахівців інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) відповідно до вимог Концепції «Нова українська школа» (39 фахівців ІРЦ отримали сертифікати).
Шановні колеги, успіхів та натхнення Вам у нелегкій, але такій потрібній роботі для усього суспільства – роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Кожна дитина має право на освіту, а ми зобов’язані його реалізувати якісно та професійно.

136 2