Загальні матеріали

"Інновації тіловиховання 2.0"

зображення viber 2021-09-07 09-17-59-3086 вересня у м. Києві відбулася міжнародна онлайн конференція "Інновації тіловиховання 2.0", організована міжнародним благодійним фондом Parimatch
Foundation. Основні теми, які прозвучали під час заходу:
- тенденції та протиріччя культури фізичного розвитку та освіти сучасності;
- дослідження та технології інклюзивної освітньої практики;
- професійний профіль педагога фізичної культури, моделі підготовки та програми навчання і розвитку.
Серез спікерів на конференцію запрошено Воротинцеву О.О., завідувача ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Закарпатського інституту
післядипломної освіти та національного тренера з інклюзивної освіти.
Переглянути онлайн трансляцію ТУТ
Переглянути презентацію ТУТ

Виноградівці навчаються

1630586820646Нещодавно на базі Виноградівської ЗОШ І-ІІІ ст. №8 відбувся семінар-практикум „Співпраця асистента вчителя з учителем. Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами” для вчителів та асистентів учителів, за участі завідувачки ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти Воротинцевої Олени Олександрівни. 
На семінарі розглядалися такі питання:
- обов’язки та документація вчителя (асистента вчителя);
- адаптація та модифікація навчальних програм;
- робота в АС системі (написання ІПР).

Фінальна зустріч з підготовки тренерів з інклюзивної освіти

 

Знімок екрана 2021-06-22 151827Сьогодні, 22 червня, з використанням платформи Microsoft Teams відбулася фінальна зустріч щодо підсумків навчання та результатів екзамену тренінгу для тренерів з інклюзивної освіти, який проводився спільно з Міністерством освіти та науки України та Міжнародним благодійним фондом Lumos (Велика Британія).
Команда тренерів та організаторів висловили сподівання про те, що отримані в процесі навчання знання та навички стануть в нагоді не тільки у повсякденній діяльності, а й будуть передані іншим спеціалістам, дотичним до інклюзії. Також був оприлюднений наказ МОН № 656 від 11.06.2021 р. «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти з інклюзивним навчанням та фахівців інклюзивно-ресурсних центрів», у якому міститься список національних тренерів з підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти з інклюзивним навчанням та фахівців інклюзивно-ресурсних центрів. Відрадно, що серед національних тренерів і Воротинцева Олена, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти.

 

Роль ІРЦ в провадженні якісного інклюзивного навчання

Снимок111Триває онлайн тренінг (14-18.06.2021) «Роль ІРЦ в провадженні якісного інклюзивного навчання», що організований Фондом Порошенка, спільно з Міжнародним благодійним фондом «Lumos» (Великобританія) на прохання департаменту освіти і науки Київської міської державної адміністрації для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів столиці.

Відбулася VІІІ Міжнародна науково-практична конференція студентів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців»

19 травня 2021 року на базі кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка відбулася VІІІ Міжнародна науково-практична конференція студентів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців».

Тренінг ,,Організація інклюзивно-освітнього середовища на рівні закладу освіти”

IMG-007318 травня 2021 року на базі Інклюзивно-ресурсного центру Великоберезнянської селищної ради за сприяння Великоберезнянського центру професійного розвитку педагогічних працівників та Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся тренінг для керівників закладів загальної середньої, дошкільної та професійної освіти з інклюзивним навчанням. В заході прийняли участь керівники навчальних закладів Великоберезнянської селищної ради, Костринської сільської ради та Дубриницької сільської ради.

Актуальні питання щодо впровадження інтегрованого та інклюзивного навчання

res113 квітня р. відбулася онлайн семінар-конференція «Актуальні питання щодо впровадження інтегрованого та інклюзивного навчання», яку ініціювала директор КУ "Інклюзивно-ресурсний центр" Перечинської міської ради Головей Іванна Романівна з освітянами Перечинської, Дубриницько-Малоберезнянської та Тур’є-Реметівської ОТГ, які є дотичними до освіти дітей з особливими освітніми потребами. До участі були запрошені й фахівці ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ЗІППО. У ході спілкування з колегами були обговорені майбутні зміни у нормативно-правовій базі, яка стосується рівнів підтримки дітей з ООП, наявність інклюзивної компетентності у всіх педагогів як складової трудової функції, фінансова складова організації інклюзивного навчання, особливості атестації асистентів педагогів.

Робота асистента вчителя та асистента вихователя закладів освіти з інклюзивним навчанням

resПродовжується співпраця Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти з факультетом здоров’я та фізичного виховання ДВНЗ «УжНУ». Завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Воротинцева О.О. входить до складу робочої групи з систематичного перегляду та вдосконалення освітньої програми Спеціальності 016 «Спеціальна освіта», спеціалізація 016.02 «Олігофренопедагогіка». У рамках співпраці студенти 2-го курсу спеціальності «Спеціальна освіта» в рамках дисципліни «Педагогічна майстерність корекційного педагога» прослухали дві лекції завідувачки ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ЗІППО Воротинцевої Олени Олександрівни. Спілкування відбулося через ресурс Google Meet. Перша лекція 07 квітня була присвячена специфіці роботи асистента вчителя та асистента вихователя закладів освіти з інклюзивним навчанням, особливостям заповнення необхідної документації цими педагогічними працівниками. На другій лекції 12 квітня Воротинцева О.О. проаналізувала посадові обов’язки вчителя-дефектолога закладів освіти з інклюзивними класами та групами, підкреслила необхідність співпраці різних фахівців в рамках психолого-педагогічного супроводу навчання дітей з особливими освітніми потребами.

 

2 квітня – Всесвітній день поширення інформації щодо проблеми аутизму (ООН)

autВсесвітній день поширення інформації про проблеми аутизму (World Autism Awareness Day) встановлений резолюцією Генеральної асамблеї ООН від 21 січня 2008 року і відзначається 2 квітня кожного року.
Знаково, що ця дата припала саме на період підвищення кваліфікації вчителів-дефектологів на базі ЗІППО. У ході сьогоднішньої конференції обміну досвідом (у рамках курсів підвищення кваліфікації) ключовим було питання інформування про інвалідність.

 

Практичний досвід педагога в інклюзивному освітньому середовищі

inklkon 1Кожна професія має свої стандарти. Вони періодично змінюються відповідно до запиту суспільства. Попит на освітні послуги, що реалізується в інклюзивній освіті, збільшуються. Це вимога часу.Кожен педагог має бути компетентним (починаючи зі студента, що йде на педагогічну практику, до вчителя чи вихователя з досвідом роботи). У державних стандартах зазначено що повинен знати і вміти вчитель, якими компетенціями володіти. Важливе місце серед них сьогодні займає інклюзивна компетентність.