Загальні матеріали

Міжнародний День людей з інвалідністю

IMG-7eef025b591cdf6fb4e465d99fb1f911-V

Відзначають Міжнародний День інваліда в першій декаді грудня. День було засновано в 1992 році Генеральною Асамблеєю ООН. Традиційні заходи Дня людей з обмеженими можливостями присвячуються висвітленню й вирішенню їхніх нагальних проблем.

У Києві відбувся Всеукраїнський форум «Навчання без перешкод: як зробити українські школи інклюзивними?»

navch inkl

Захід присвятили темі розвитку інклюзивного навчання на трьох рівнях – загальнонаціональному, місцевому та шкільному. 22-23 листопада у Києві тривав Всеукраїнський форум «Навчання без перешкод: як зробити українські школи інклюзивними?». Захід організували ГО «Смарт освіта» спільно з Міністерством освіти і науки та Міжнародним фондом «Відродження».

20 листопада відзначають Всесвітній день дитини

1-41

У цей день – 20 листопада 1959 року Генеральна Асамблея ООН прийняла Декларацію прав дитини, а 20 листопада 1989 року – Конвенцію про права дитини.
Сьогодні, 20 листопада відзначають Всесвітній день дитини – Міжнародний день ООН, встановлений резолюцією 836 (IX) Генеральної Асамблеї ООН 14 грудня 1954 року.
Метою проведення цього дня є захист прав дітей та розвитку середовища, дружнього по відношенню до дітей у всьому світі, шляхом діалогу і активних дій, благополуччя дітей у всьому світі, укріплення та розширення діяльності ООН в інтересах дітей, підтримки діяльності Дитячого фонду ООН.
Захищайте дітей, та робіть все можливе для того, щоб всі діти у світі мали свою родину.

ГО "Соціальна Синергія"

19 листопада – День учителя-дефектолога

49564-0
Дефектолог – фахівець, який працює з дітьми з обмеженими можливостями здоров’я.
Фахівців прийнято розділяти на дві категорії: тих, хто навчає і виховує дітей з обмеженими можливостями здоров’я та тих, хто працює в галузі корекційної педагогіки.
Дефектологія – це досить складна наука, що поєднує в собі медицину, психологію і педагогіку.

Міжнародний день логопеда

h ua den logopeda
Свято День логопеда - дефектолога відзначається в другій декаді листопада. На міжнародному рівні стало відзначатися в 2004 році. Заходи Дня спрямовані на поширення знань про проблеми мовленнєвих порушень, фахівцях і методах мовної корекції.

Використання МКФ для забезпечення інклюзивності освіти

IMG-34a9670c8f6074f687381f09ac24366c-V

12 листопада у м. Києві розпочато п'ятиденний тренінг "Використання МКФ для забезпечення інклюзивності освіти", у якому взяли участь Ірина Кремінська, директор КУ "Ужгородський ресурсний центр  №1" Ужгородської міської ради, Олена Воротинцева, завідучач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ЗІППО, та Світлана Шалабоніна, психолог Мукачівської міської КУ "Інклюзивно-ресурсний центр" Мукачівської міської ради Закарпатської області".
Метою заходу є підготувати національних тренерів з числа працівників ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти (РЦПІО) в обласних ІППО та інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) для навчання педагогічних працівників закладів дошкільної і загальної середньої освіти з використання Міжнародної класифікації функціонування обмежень життєдіяльності (МКФ), покращити розуміння тренерами можливостей МКФ як «спільної мови» для усіх учасників освітнього процесу; поглибити розуміння ролі спостережень вчителя для забезпечення якісного освітнього процесу в інклюзивному середовищі; розвинути практичні навички та надати інструменти для спостереження за діяльністю та участю дітей з використанням МКФ; напрацювати спільне бачення професійного профілю вчителя в інклюзивному класі, ролей ІРЦ та взаємодії Центру з вчителем, командою супроводу та іншими учасниками освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання.

 

Навчальний цикл з фізіотерапії в програмах раннього втручання швейцарських фахівців

wv

З 1 листопада на базі факультету здоров’я та фізичного виховання Ужгородського національного університету триває навчальний цикл з фізіотерапії у ранньому втручанні, який проводять швейцарські практикуючі фахівці, чий позитивний досвід сформований роками роботи у різних соціальних закладах: Бріґітта Бертольд – фізіотерапевт, спеціаліст з Бобат-терапії, яка працювала у неонатальному відділенні м. Люцерн, а нині веде приватну практику, та Сільвія Ціммерманн – фахівець з раннього втручання, корекційний педагог, яка працює у Службі раннього втручання кантону Люцерн.
Це важливий крок до впровадження ефективної системи підготовки кадрів та підвищення фаховою майстерності фахівців ІРЦ, ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, лікарів, фізичних терапевтів, представників соціальних та медичних центрів, що виявили інтерес до курсу, для забезпечення надання якісних соціально-терапевтичних та освітніх послуг, направлених на соціалізацію та підвищення якості життя людини з інвалідністю.

Раннє втручання як комплексна система послуг допомоги дітям з порушенням розвитку чи ризиком їх виникнення

IMG-f34ecd57718d0f68cf7533c24f91da47-VЗакарпатська область – одна з небагатьох областей України, де працює система надання послуг раннього втручання – комплексна допомога родині з дитиною раннього віку з порушеннями здоров’я та розвитку, а тему „Раннє втручання як комплексна система послуг допомоги дітям з порушенням розвитку чи ризиком їх виникнення” включено до навчально-тематичного плану (професійний модуль) курсів підвищення кваліфікації педагогів інклюзивної освіти, вчителів-дефектологів, вихователів спеціальних шкіл та шкіл-інтернатів, що проходять на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти.

Актуальні питання та перспективи розвитку системи комплексної реабілітації для дітей та молоді з інвалідністю

res 1

3-5 жовтня 2019 року у м. Ужгороді відбулася Всеукраїнська конференція з теми „Актуальні питання та перспективи розвитку системи комплексної реабілітації для дітей та молоді з інвалідністю” та пройшли заходи, присвячені 20-й річниці МСРЦ „Дорога життя”.