Методичні матеріали

Для чого вчителю включати до арсеналу своїх інструментів МКФ та МКФ-ДП (дітей та підлітків)?

mkf

Міжнародна класифікація функціонування - це класифікатор, який використовують в усіх розвинених країнах лікарі, педагоги, спеціалісти з реабілітації та психологи, проте сам МКФ не є інструментом оцінювання.
Використовуючи МКФ вчитель починає бачити взаємодію між фізичним, психічним станом дитини та подіями зі світу, що її оточує. Як ми наголошували раніше, діагноз мало що може сказати про можливості людини, та про її потреби. Тому, коли в інклюзивному класі з’являється новий учень, його визначений діагноз дасть мало практичних порад вчителю. Навчання, виховання та взаємодія можуть відбуватися, коли перед вчителем буде повна “картина” буття нової дитини, яка включає усі аспекти (розвиток, участь та середовище).
Дуже часто вчителю інклюзивної школи необхідна допомога спеціалістів з інших сфер - соціальних працівників, лікарів, спеціальних педагогів, а також батьків. Для того щоб найточніше та без упереджень описати ситуацію, у якій потрібна допомога, можна використовувати опис, створений за допомогою МКФ.

 За матеріалами UNICEF UkraineГО "Соціальна Синергія"

Десять практичних порад, як налагодити співпрацю з батьками дитини з особливими освітніми потребами, як зробити з батьків справді партнерів

10-pravyl

НАДАВАЙТЕ ЧІТКУ ІНФОРМАЦІЮ, ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ В КЛАСІ

Зрозуміло, що тут йдеться не про дії інших дітей чи вчителя – ми всі пам’ятаємо про конфіденційність і професійну етику. Однак візьміть собі за правило регулярно надавати батькам інформацію про те, що їхня дитина зробила, що в неї/нього вдалось, а над чим ще треба попрацювати. Що саме зараз вивчають діти всього класу. Ця інформація допоможе батькам зрозуміти, над чим потрібно працювати вдома і як допомогти дитині стати більш успішною в класі.

Особливості психічного розвитку дитини: вікові кризи, основні новоутворення, провідні типи діяльності

vik

Шановні колеги-освітяни, батьки та зацікавлені, кожен з нас родом з дитинства, а наразі має дітей чи працює з ними (може, і те, і те).
Які особливості розвитку дитини відповідно до віку?
На що потрібно звернути увагу, чому приділити більше часу у роботі із дітьми?
«Новоутворення» психіки дитини, що це?
Що таке «вікова криза» і чому вона виникає?
Коли потрібно звернутися за допомогою спеціаліста (лікаря, психологога, дефектолога)?
Для того, щоб відповісти на ці питання, потрібно знати «норму» психічного розвитку дитини.