Методичні матеріали

Батькам про дітей. Поради логопеда №2

lpМалюк в три роки відмовляється говорити і пояснюється жестами. Першокласник не може освоїти «р» і недоладно викладає думки. Дитина добре розмовляє, але в школі починаються труднощі з читанням і письмом. Доводилося чути або стикатися з подібним? Звідки беруться логопедичні проблеми, як їх можна уникнути і вирішити.
Якщо у малюка з народження є гуління, лепет, в півтора року з'являються перші слова, в три - перші фрази, не хвилюйтеся, отже, розвиток мовлення йде в нормі. Але в п'ять років показати дитину логопеду варто в будь-якому випадку.

Переглянути статтю

Воротинцева Олена,
завідувач ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО,
вчитель-дефектолог (олігофренопедагог, логопед)

Рекомендації для батьків дітей з особливими освітніми потребами на час карантину

aktyvnyy-tvorchyy-rozvytok-ditey-3-5-rokiv-6748x14 корисних вправ для дітей з розладами аутичного спектру (за матеріалами «Всеосвіти»)
Дієві практичні підходи в роботі з дітьми, які мають аутичні розлади.

В умовах переходу закладів освіти на інклюзивну форму навчання практично кожен садочок, школа приймає в свою родину дітей, які мають аутичні форми порушень. Досить часто особлива дитина має потенціальні можливості для адаптації в соціумі.
Педагогу важливо розуміти, з якими особливостями дитини доведеться зустрітися та як організувати взаємодію з особливим вихованцем, учнем.
Ми вирішили запропонувати вам комплекс практичних підходів, який має назву секвенційної моделі допомоги дітям з аутизмом. Це комплекс вправ, який виконується системно, послідовно ускладнюючись.

Стратегії підтримки дітей з інтелектуальними порушеннями (легка розумова відсталість)

rmКожний крок батьків має працювати на розвиток та виховання дитини. Доцільно, починаючи з раннього віку, спілкуватися з дитиною, розмовляти з нею, надавати різну інформацію залежно від віку та стану пізнавальних процесів, за допомогою яких людина пізнає навколишній світ (сприйняття, пам’ять, мислення, мовлення та ін.).

Рекомендації для батьків та педагогів

Підготувала
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Кириленко Надія

Батькам про дітей. Поради логопеда

logopedСкоро до школи, а дитина не вимовляє деякі звуки… Такі думки найчастіше, логічно, приходять батькам майбутніх першокласників. І до вчителів-логопедів також найчастіше звертаються батьки дітей 5-6 років. Чому? Фраза: «Моя дитина не вимовляє декілька звуків, подивіться її, бо нам цього року до школи» (найчастіше я це чую влітку перед навчальним роком…) звучить усе частіше. А до цього все добре було? Невже нікого з родини не насторожив той факт, що синочок чи донечка говорить «не так» чи взагалі не говорить? Міф про те, що дитина переросте чи заговорить згодом, нині фахівці заперечують. І радять не ризикувати.

Переглянути документ

Воротинцева Олена,
завідувач ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО,
вчитель-дефектолог (олігофренопедагог, логопед)

Як зберегти психічне здоров`я у часі пандемії. Навички резильєнтності

313c98cf5de4e780Зараз наш світ дуже швидко змінюється. З урахуванням новин, складно було б не турбуватися про те, що все це означає для вас і для тих, кого ви любите. Занепокоєння і тривога і в кращі часи - проблеми досить поширені, а коли їх стає занадто багато, то вони заповнюють собою все навколо. На жаль, ця ситуація негативно впливає на наш емоційний стан, змушуючи почувати себе тривожно відчуваючи страх за майбутнє.
За часів невизначеності природно відчувати труднощі, тому не забувайте надавати допомогу і проявляти співчуття до себе і оточуючих.

Переглянути статтю

Матеріали підготувала
   методист ресурсного
центру підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Барканова Анна

 

Що слід знати про вплив інтелектуальних порушень на загальний розвиток дитини

Інтелектуальні порушення — досить складна особливість перебігу розвитку дитини. Відомо, що інтелектуальні порушення — це системне порушення пізнавальної діяльності, що має зворотний — затримка психічного розвитку (ЗПР) — та незворотний характер. Сьогодні ми розглянемо питання, що стосуються інтелектуальних порушень незворотного характеру. Одна з першопричин виникнення таких інтелектуальних порушень — органічне ураження кори головного мозку, що має непрогресуючий характер, тому такі діти здатні до поступового пізнавального розвитку, хоча зі значними труднощами. Така особливість дитини не обмежує її можливості розвиватися та жити в суспільстві, маючи власні перспективи. Інтелектуальні порушення — лише особливий розвиток дитини, котрий не вичерпує всіх її потенційних можливостей. Вона навчатиметься, проте дуже повільно, а певні знання та навички може не опанувати.

ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ

Підготувала
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Кириленко Надія

Тікозні розлади. Симптоми. Діагностика. Допомога

Тіки – це ненавмисні швидкі повторювальні стереотипні неритмічні дії, що супроводжуються рухом або звуком. Тикозні розлади можуть проявлятися у вигляді ледь помітних сіпань повік та у стигматизуючих мимовільних різких повторюваних серійних рухах та вокалізаціях.

ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ

Матеріали підготувала
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Барканова Анна