Методичні матеріали

Батькам про дітей. Поради логопеда

logopedСкоро до школи, а дитина не вимовляє деякі звуки… Такі думки найчастіше, логічно, приходять батькам майбутніх першокласників. І до вчителів-логопедів також найчастіше звертаються батьки дітей 5-6 років. Чому? Фраза: «Моя дитина не вимовляє декілька звуків, подивіться її, бо нам цього року до школи» (найчастіше я це чую влітку перед навчальним роком…) звучить усе частіше. А до цього все добре було? Невже нікого з родини не насторожив той факт, що синочок чи донечка говорить «не так» чи взагалі не говорить? Міф про те, що дитина переросте чи заговорить згодом, нині фахівці заперечують. І радять не ризикувати.

Переглянути документ

Воротинцева Олена,
завідувач ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО,
вчитель-дефектолог (олігофренопедагог, логопед)

Як зберегти психічне здоров`я у часі пандемії. Навички резильєнтності

313c98cf5de4e780Зараз наш світ дуже швидко змінюється. З урахуванням новин, складно було б не турбуватися про те, що все це означає для вас і для тих, кого ви любите. Занепокоєння і тривога і в кращі часи - проблеми досить поширені, а коли їх стає занадто багато, то вони заповнюють собою все навколо. На жаль, ця ситуація негативно впливає на наш емоційний стан, змушуючи почувати себе тривожно відчуваючи страх за майбутнє.
За часів невизначеності природно відчувати труднощі, тому не забувайте надавати допомогу і проявляти співчуття до себе і оточуючих.

Переглянути статтю

Матеріали підготувала
   методист ресурсного
центру підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Барканова Анна

 

Що слід знати про вплив інтелектуальних порушень на загальний розвиток дитини

Інтелектуальні порушення — досить складна особливість перебігу розвитку дитини. Відомо, що інтелектуальні порушення — це системне порушення пізнавальної діяльності, що має зворотний — затримка психічного розвитку (ЗПР) — та незворотний характер. Сьогодні ми розглянемо питання, що стосуються інтелектуальних порушень незворотного характеру. Одна з першопричин виникнення таких інтелектуальних порушень — органічне ураження кори головного мозку, що має непрогресуючий характер, тому такі діти здатні до поступового пізнавального розвитку, хоча зі значними труднощами. Така особливість дитини не обмежує її можливості розвиватися та жити в суспільстві, маючи власні перспективи. Інтелектуальні порушення — лише особливий розвиток дитини, котрий не вичерпує всіх її потенційних можливостей. Вона навчатиметься, проте дуже повільно, а певні знання та навички може не опанувати.

ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ

Підготувала
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Кириленко Надія

Тікозні розлади. Симптоми. Діагностика. Допомога

Тіки – це ненавмисні швидкі повторювальні стереотипні неритмічні дії, що супроводжуються рухом або звуком. Тикозні розлади можуть проявлятися у вигляді ледь помітних сіпань повік та у стигматизуючих мимовільних різких повторюваних серійних рухах та вокалізаціях.

ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ

Матеріали підготувала
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Барканова Анна

Робота асистента педагога під час карантину

Колеги, виникає багато запитань щодо роботи асистентів педагогів під час карантину. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №211 від 11 березня 2020 р. в період карантину асистент вчителя працює спільно з командою супроводу дитини з ООП, розробляє індивідуальні завдання для дитини відповідно до її потреб, виконує організаційно-методичну роботу.    

Тонкощі інклюзивного навчання. Відповідає керівниця директорату інклюзивної і позашкільної освіти МОН. Частина 2

Tonkoshhi-inklyuzyvnogo-navchannya.-Vidpovidaye-kerivnytsya-dyrektoratu-inklyuzyvnoyi-i-pozashkilnoyi-osvity-MON.-CHastyna-2-e1573739763701

Ми розпочали серію онлайн-трансляцій з експертами з інклюзії, під час яких вони відповідають на запитання читачів. Перша трансляція була з очільницею директорату інклюзивної і позашкільної освіти МОН Валентиною Хіврич. Це – друга частина її відповідей (першу текстову частину дивіться тут).