Методичні матеріали

Інтерактивна підлога, кращі комп’ютерні програми та іграшки для розвитку – МОН оновило перелік засобів корекції у інклюзії

Більше дидактичних матеріалів, комп’ютерні логопедичні тренажери та спеціальні іграшки – діти з особливими освітніми потребами (ООП) матимуть доступ до більшої кількості корекційних засобів. Відповідний наказ, яким МОН розширило перелік корекційних засобів для дітей з ОПП, опубліковано в Офіційному віснику України.

Гід з інклюзивної освіти для батьків: що таке ІРЦ і як до них звернутись, інклюзія від дошкілля до вишів — МОН підготувало серію відеороз’яснень

Cьогодні, 19 вересня 2019 року, МОН оприлюднило першу серію відеороз’яснень про інклюзивне навчання. З неї батьки зможуть дізнатися про те, що таке інклюзивно-ресурсні центри, як до них звернутися і отримати допомогу фахівців.

Портал інклюзивної освіти: як батькам подати заяву до ІРЦ онлайн і не тільки (КАРТА ІРЦ)

В Україні запустили портал інклюзивної освіти, з допомогою якого батьки можуть подати заяву до інклюзивно-ресурсного центру онлайн. Ми розповідаємо, як працювати з порталом.

Що ви знаєте про взаємодію асистента вчителя з учнем?

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту №1/9-675 від 25.09.12 року «Щодо посадових обов`язків асистента вчителя» асистент вчителя здійснює наступні функції: організаційну, навчально–розвивальну, діагностичну, прогностичну, консультативну.
‍То все на папері, а коли доходить до безпосереднього спілкування з учнем, батьків цікавить, як саме асистент «асистує» в інклюзивному класі. 
Ми пропонуємо наступну таблицю, адаптовану з «The Paraprofessional’s Guide to the Inclusive Classroom: Working as a Team» (3rd ed.) автора M. B. Doyle, для детального ознайомлення з цими рівнями взаємодії.

Кілька правил, як переглядати індивідуальну програму розвитку

Кінець та початок навчального року, як правило, – період перегляду ІПР.
Індивідуальна програма розвитку розробляється на один рік. Однак члени команди з розробки ІПР можуть у будь- який момент запропонувати провести збори, щоб модифікувати програму або скласти нову. Це може виявитись необхідним, наприклад, якщо:

- дитина досягла поставленої навчальної мети;
- у дитини виникають труднощі при досягненні визначених цілей;
- виникла необхідність збільшити кількість послуг дитині;
- дитину переводять в інший заклад;
- у дитини спостерігаються проблеми з поведінкою тощо.

Детальніше читати ТУТ