Ми продовжуємо руйнувати стереотипи щодо інклюзивної освіти

Все ще досить часто батьки побоюються, що інклюзія призведе до зниження рівня знань та до погіршення поведінки дітей, чиї класи приймуть до навчання дітей з інвалідністю. Саме тому ми детально вивчили матеріали світових досліджень на цю тему,в країнах, де інклюзія працює давно.
Отримані факти і пропонуємо для Вашого розгляду та поширення, адже освіченість веде до толерантності.

 

ink 3

ink 2

Януш Корчак вважав що спостереження та опис поведінки дитини ховає в собі ключ до істинного взаєморозуміння, яке лежить в основі педагогіки. Представляємо Вам один з робочих записів цієї великої людини.
Примітка: [п'ятихвилинне спостереження в останню чверть години уроку (арифметика)].
Болек потирає рукою підборіддя, смикає себе за вухо, киває, дивиться у вікно, підстрибує на лавці, міряє зошитом ширину парти, потім те ж саме проробляє долонею, гортає сторінки зошита, повисає на краю парти, завмирає, зігнувшись вперед, розмахує рукою, гладить парту, трясе головою, дивиться у вікно (сніг йде), гризе нігті, підсовує руки під сідниці, потім руками поправляє башмак, обмахується зошитом, суне руки в кишені, потягується, нетерпляче совається по лавці, потирає руки ...
- Проше пані, можна, я піду до дошки?
Команда вчительки:
- Пишемо!
Він хапає ручку, розмахує нею в повітрі, дме на неї і з розмаху пхає в чорнильницю. Знову сильно совається по лаві.
- Проше пані, я-а-а-а ... ой-ой-ой! - ляскає себе рукою по лобі, підскакує на місці.
Команда вчительки:
- До 332 додати 332.
Миттєво додав, озирнувся:
- А ти зробив? - і напівголосно: - Ми все швидко р-р-робимо, як вітер-р-р ... - прицмокнув язиком і зітхнув ...
Коментар: Так захищається дитина, так розсіює енергію, що наростає і розпирає її, яка не знаходить виходу, так хлопчик бореться із самим собою, щоб не заважати уроку, так вимолює дію, виражає образу, кидається на знаряддя праці, так, нарешті, поетичним порівнянням несвідомо висловлює приховану тугу: «Як вітер-р-р!»
Спостерігай за муками рухливої, легко збудливої істоти: як розумно вона розпоряджається своєю енергією, щоб, не викликаючи невдоволення вчителя, дати їй вихід в половинчастих, штучно стримуваних рухах... Як же він намучиться, перш ніж вибухне чимось таким, що викличе зауваження: «Сиди спокійно!»
Яка ж «щаслива» апатична, сонна дитина!

За матеріалами UNICEF UkraineГО "Соціальна Синергія"

ink 1