Освітні вимірювання в контексті Нової української школи

Untitled-design

13 грудня в Міністерстві освіти і науки України відбувся форум „Освітні вимірювання в контексті Нової української школиˮ, на якому обговорювали перспективи освітніх вимірювань в Україні. Відкрила захід Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич, яка  презентувала україномовне видання книги Андреаса Шляйхера, розробника і куратора дослідження PISA, „Найкращий клас у світі: як створити систему освіти 21-го століттяˮ, у якій акумульований двадцятирічний досвід вивчення різних освітніх систем.

Висновки автора багато в чому перегукуються з баченням розробників програми „Нова українська школаˮ. У виступах міжнародних і вітчизняних експертів у галузі освіти було представлено окремі напрацювання в межах спільного проекту Міжнародного фонду „Відродженняˮ й Українського центру оцінювання якості освіти. Директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій розповів про перспективи зовнішнього незалежного оцінювання для різних категорій учасників з урахуванням загальнодержавної й регіональної специфіки. Зокрема йшла мова про ДПА/ЗНО здобувачів базової освіти, адаптивний поріг для випускників закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин та сертифікацію вчителів, також було представлено нові можливості для освітян та аналітиків, які зацікавлені в проведенні самостійних досліджень результатів зовнішнього незалежного оцінювання.
З основними результатами першого циклу загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової школи „Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи закладів загальної середньої освітиˮ ознайомила громадськість Тетяна Вакуленко, заступник директора УЦОЯО, та повідомила графік публікацій результатів:
• 28.12.2018 – „методологія та технологіяˮ
• 28.01.2019 – „математикаˮ
• 28.02.2019 – „читанняˮ
• 28.03.2019 – „передумови та результати навчанняˮ
• 28.04.2019 – „булінг у початковій школіˮ     
Буде оприлюднено п’ять тематичних  звітів, що описують результати та висновки моніторингу.
Загалом на форумі йшлося про розвиток освітніх вимірювань і самооцінювання у нашій країні, їхню методологію, представлення та використання результатів, особливості освітніх вимірювань у початковій школі, підходи до оцінювання математичної компетенції учнів. Роман Шиян, заступник директора інституту модернізації змісту освіти, анонсував  дослідження ефективності НУШ:
• Початок 2019-2020 н.р. контрольна група третьокласників / + пілот за результатами 1-го циклу початкової освіти
• Початок 2020-2021 н.р. третьокласники НУШ
• 2021-2022 - п‘ятикласники + пілот
• Початок 2022-2023 н.р. п’ятикласники / за результатами початкової освіти
У грудні 2019 року можна буде побачити, на якому етапі знаходиться освіта ще до реформації, до ефективного запровадження засад Нової української школи, а через два цикли цього дослідження – які суттєві зміни відбулися в освіті,  наскільки передові практики були ефективні в Україні. Разом зі ЗНО, PISA (цьогоріч Україна вперше взяла участь у міжнародному дослідженні) ці моніторинги дозволять зробити висновки про освітню політику держави.