Освіта України – 30

.

sesСьогодні, 24 червня, у Харкові стартувала Всеукраїнська стратегічна сесія „Освіта України – 30. Національний технопарк з підвищення якості освіти”. Захід організований для керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, ректорів (директорів) закладів вищої та післядипломної педагогічної освіти.
У Всеукраїнській стратегічній сесії беруть участь Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет, заступник голови Харківської обласної державної адміністрації Роман Семенуха, заступник голови Харківської обласної ради Валерія Мураєва, в/о Харківського міського голови Ігор Терехов, голова підкомітету з питань вищої освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Юлія Гришина, заступник Голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Колебошин, голова Наукового педагогічного товариства „Польша – Україна” Франтішек Шльосек, керівники департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, ректори (директори) закладів вищої та післядипломної педагогічної освіти та інші. Серед запрошених – представники Закарпатської області: директор департаменту освіти і науки молоді та спорту Закарпатської обласної ради Мар’яна Марусинець, директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти Ярослав Сивохоп.
Під час заходу відбувається обговорення та впровадження моделі Національного технопарку з підвищення якості освіти та конструювання Дорожньої карти.

Презентація досягнення експерименту з багатомовної освіти

.

зображення viber 2021-06-24 10-36-41Вчора, 23 червня, у м. Києві відбулася конференція «Презентація досягнення експерименту з багатомовної освіти» за підтримки ВКНМ ОБСЄ. У заході взяли участь Галина Шумицька, декан філологічного факультету ДВНЗ «Ужгородський національний університет» та Олена Ціник, завідувач кабінету координаційно-методичної діяльності ЗІППО. Пані Галина, як науковий керівник, представила досягнення експерименту з багатомовної освіти в Закарпатській області. На конференції був презентований посібник «Успішні практики багатомовної освіти в Україні», в якому викладено результати Всеукраїнського експерименту з формування багатомовності вихованців закладів дошкільної освіти та учнів закладів загальної середньої освіти. Велика подяка координатору експерименту у Закарпатській області Андріанні Лукач, педагогічним колективам та керівникам закладів освіти, які брали участь в експерименті, зокрема Ужгородський ЗДО №42 «Джерельце» (Оксана Касинець), Ужгородська СЗОШ І-ІІІ ступенів №4 (Марія Фединець), Виноградівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 імені Жігмонда Перені (Габріелла Гомокі), Білоцерківська ЗОШ І-ІІІ ступенів (Михайло Климентєв).

Назустріч викликам сьогодення

.

engl23 червня відбулася робоча нарада методистів іноземних мов інститутів післядипломної педагогічної освіти за участі Вадима Карандія, директора Українського інституту розвитку освіти з питань використання конструктора розробки навчальних програм відповідно до нових освітніх стандартів для 5-9 класів. Зустріч була ініційована Міністерством освіти і науки України і офіційно відкрита Оксаною Коваленко, головним спеціалістом відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин головного управління загальної середньої та дошкільної освіти МОН України. У заході взяли участь представники Британської Ради в Україні.

SOCIAL EMOTIONAL LEARNING

.

selAll educators have faced moments when there was a need to have a difficult conversation with a student. However, the global pandemic has exposed the need for a structured, research-based program facilitating teacher and student-led discussions on multiple issues. How, then, are educators teaching students to cope with sources of frustration? What are the most-effective research-based strategies that incorporate multimedia in online and hybrid instructional environments that help guide student discussions using appropriate discussion protocols?

Дні французької мови та культури в Україні

.

frПевним стартом для такої щорічної акції є відзначення днів франкофонії у березні. Цьогоріч через пандемію майже всі заходи проходили у режимі онлайн. Та вони не втратили різнобарв’я франкомовного світу, а, навпаки, ще більше поціновувачів французької мови та культури змогли долучитися до різних акцій у будь-якому куточку та у зручний час.
Амбасади франкомовних держав запропонували безліч конкурсів для різновікових категорій учнів, що вивчають французьку мову. Приємно, що Закарпатська область, як завжди, не тільки бере участь у конкурсах, а і перемагає у них.
 
 

Традиційно у квітні розпочалася широкомасштабна акція Французька весна в Україні

.

Заходи, запропоновані посольством Франції в Україні, Французьким інститутом (Institut franFrançaisd’Ukraine), асоціацією викладачів французької мови світу (FIPF), асоціацією викладачів французької мови України (APFU) та міжнародною організацією Francophonia, представляють широку палітру різнопланових заходів. Це і допрем’єрні покази французького кіно, і літературні онлайн зустрічі із сучасними письменниками франкомовного світу, концерти відомих виконавців та музичних груп, а також відеоконференції для вчителів французької мови, воркшопи для учнів та студентів, майстер класи від відомих франкомовних видавництв.
Надзвичайно корисною для учителів французької мови є освітня платформа, створена Французьким інститутом в Україні IFprofs, де розміщено матеріали різних вебінарів з методики викладання предмета, а також публікації, методичні розробки для обміну досвідом з іноземними колегами.

Зі скорботою через роки...

.

мСьогодні День скорботи і вшанування пам’яті жертв війни – день пам’яті в Україні. Це питання обговорювалося під час занять на курсах учителів історії, правознавства та інтегрованого курсу „Громадянська освіта”. Цей День відзначається щорічно 22 червня, у день початку німецько-радянської війни, яка забрала життя кожного п’ятого українця. Учителі історії розглядають цей матеріал на уроках історії у 10 класі.

Фінальна зустріч з підготовки тренерів з інклюзивної освіти

.

 

Знімок екрана 2021-06-22 151827Сьогодні, 22 червня, з використанням платформи Microsoft Teams відбулася фінальна зустріч щодо підсумків навчання та результатів екзамену тренінгу для тренерів з інклюзивної освіти, який проводився спільно з Міністерством освіти та науки України та Міжнародним благодійним фондом Lumos (Велика Британія).
Команда тренерів та організаторів висловили сподівання про те, що отримані в процесі навчання знання та навички стануть в нагоді не тільки у повсякденній діяльності, а й будуть передані іншим спеціалістам, дотичним до інклюзії. Також був оприлюднений наказ МОН № 656 від 11.06.2021 р. «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти з інклюзивним навчанням та фахівців інклюзивно-ресурсних центрів», у якому міститься список національних тренерів з підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти з інклюзивним навчанням та фахівців інклюзивно-ресурсних центрів. Відрадно, що серед національних тренерів і Воротинцева Олена, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти.

 

Орієнтовні вектори викладання хімії

.

ximСьогодні, 18 червня, відбувся обласний вебінар учителів хімії з теми „Орієнтовні вектори викладання хімії у 2021/2022 н.р.”
У роботі вебінару взяли участь чотири спікери:
Голомб О.М. – методист кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін ЗІППО, учитель-методист („Особливості викладання хімії у контексті компетентнісного підходу. 2021/2022 н.р., можливі виклики та шляхи їх подолання”);
Орос В.М. – завідувач кафедри природничо-математичної освіти та інформаційних технологій ЗІППО, канд. фіз.-мат. наук, доцент, заслужений учитель України („Використання STEM-технологій у викладанні хімії”);
Ганич О.В. – в.о. заст. начальника відділу освіти Холмківської сільської ради, учитель хімії Ужгородської ЗОСШ №5, старший учитель („Застосування сучасних технологій для реалізації практичної складової курсу хімії в умовах змішаного навчання”);
Томищ М.В. – учитель хімії Рокосівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст. Хустської міської ради, учитель методист („Використання графічного планшету у викладанні хімії в умовах змішаного навчання”).